Mislukte bestelling :')

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Mislukte bestelling :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 22:51

Ken je dat? Als je een bestelling doet en er wordt iets compleet anders geleverd? Zo irritant! :+

In mei 2021 besloot ik dat ik graag een opvolger voor mijn briljante merrie wilde fokken. Eisen: schimmel, merrie, ongeveer 1.60 en vooral heel heel braaf. Zowel voor de wagen als onder het zadel. Gewoon een nieuwe beste vriendin om leuke dingen mee te doen.
Omdat mijn schimpie aan alle eisen voldoet, zocht ik vooral een brave hengst uit en deed mijn bestelling. Ze was direct drachtig en het aftellen naar de schimmelmerrie kon beginnen. Ik heb mijn merrie duizend keer verteld wat de bestelling was, dus ze wist precies wat ze voor me moest maken.

Dus... fast forward naar april 2022. En daar was ie. Mijn schattige babypaard.
Afbeelding
Helaas was de bestelling niet heel best doorgekomen.
    Schimmel,
    merrie,
    ongeveer 1.60

heel heel braaf.
Ik kreeg namelijk een zwarte hengst. Wie had dat verwacht uit een bruine hengst en een vosgeboren schimmelmerrie :') ? 3 van de 4 eisen niet vervuld, maar ja.. geen bonnetje meer, dus ik moest het er maar mee doen.
Ok, het was dan geen schimmelmerrie, maar die fluffyoren en schattig kopje waren ook heel best.

Hij oefende al vroeg zijn dressuurpasjes
Afbeelding

En kon toen ook al geweldig zoenen :+:

Afbeelding

Door een beetje boel pech kon hij niet direct de opfok in, maar heeft hij de zomers in een kudde gestaan en de winters weer op stal/paddock.
En hij vond alle onzin die ik in de winter met hem uitspookte wel gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas voor mij groeide meneer keihard, dus als anderhalfjarige was ie al haast groter dan zijn moeder. := Weer zo'n stukje van de bestelling wat niet goed was doorgekomen :')

Afbeelding

Hij wilde ook wel kerstpaard zijn.
Afbeelding

Na nog een zomer op het land mocht hij nog even op de dijk spelen. Inmiddels alweer 2,5 jaar. Mijn knappe puppypaard <3
Afbeelding

Op zijn derde verjaardag was het wel tijd om hem even in te rijden. Maar eh... ergens ging er iets mis O:) Don't worry, ik ging gewoon voor de lol even op hem zitten

Afbeelding

Eind september dit jaar is hij een maandje naar school geweest om voor de wagen te leren lopen. Daarna heeft hij weer een maandje stil gestaan. Maar hij is zo chill, dat we na die maand gewoon weer op pad kunnen gaan.
Ons eerste ritje thuis, direct naar buiten, want dat vind ik minder spannend dan de binnenbak blijkbaar 8)7.

Afbeelding

Ik heb geen haast, dus 1x per maand is meer dan genoeg voor mijn grote stoere vent ;) . Vandaag was dus ons tweede ritje. Een rondje binnenbak en dan naar huis.
Afbeelding

Afbeelding

Enne... ondanks dat de bestelling dus redelijk mislukt is, want het is geen schimmel, geen merrie en veel te groot, ben ik heel blij dat het laatste deel wel is doorgekomen, want ooooo wat is ie braaf <3 <3 . Op naar nog heel veel avonturen met deze meneer.

boedjang

Re: Mislukte bestelling :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:55

Wat een leuke verkeerde bestelling
Prachtig paard en heel braaf

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 22:59

Ik vind hem heel goed gelukt! Ga je hem ook in het tweespan met zijn moeder zetten?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 23:10

Hij is zooo leuk As!!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 23:11

Super leuk dit overzichtje!!

Ondanks dat hij niet voldeed aan zo een beetje 80% van de eisen, is hij wel echt suuuper leuk! En fijn dat hij zo braaf is!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 23:20

Heel leuk paard. Veel geluk met hem!

(Ik heb zelf mijn eigen wens 'verpest'. Ik zocht een oudere, beleerde brave merrie, liefst bruin. En werd halsoverkop 'verliefd' op een onstuimige tweejarige zwarte hengst. Nooit spijt van gehad.)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 23:21

Wat een geweldig leuk topic, en wat een heerlijk dier! Ik heb maar zo het idee dat je hem niet meer terug zou stoppen als dat al zou kunnen. Ben helemaal benieuwd naar jullie toekomst samen!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 00:11

Wat een prachtig paardje voor een mislukte bestelling 8-) En nog zo braaf ook, geweldig!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 00:16

Wat een droompaard! ik teken voor een mislukte bestelling , postzegel erop en versturen maar :D <3 <3 <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 01:06

Haha wat een goed gelukte verkeerde bestelling! Wat doet ie het superbraaf zo. Staat hem ook heel goed, die wagen erachter. Zwarte oortjes en billen zijn ook heel mooi om tegenaan te kijken <3

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 06:42

Heerlijk geschreven.
En wat een knappe man! Ben maar blij dat het belangrijkste van de bestelling wél is doorgekomen ;-)

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:13

Wat een leuke. Beter dan wat je besteld had. :Y)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:17

Leuke 'verkeerde' bestelling.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:39

Ze wist gewoon dat ze beter kon maken dan de bestelling! Wat een prachtig paard zeg <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 08:00

Je hebt niet gekregen wat je wilde, maar misschien wel wat je nodig had :D ?

Ik heb ooit een donkerbruine hengst besteld bij mijn enige fokavontuur, en die is keurig afgeleverd, het lijkt dus wel te kunnen :))

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 08:05

Ik heb 3 jaar geleden wel alles gekregen waar ik op hoopte, heb er 15 pogingen voor nodig gehad :x :=.

Maar mijn droom veulen is echt in karakter ook alle 14 voorgangers in 1 kwa dingen die ze weet te bedenken in goede en minder goede zin _O- .

Dus ach, je kan niet alles hebben.

Maar een eigen baby is geweldig.
Hij is echt leuk, top opvolger van zijn moeder!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 08:46

Wat een leuke reacties! Dank jullie wel voor alle complimenten op mijn knappe held <3 .

@Kidde, dat tweespan was wel de bedoeling, maar eerst eens enkelspan. Ik heb (nog) geen tweespanwagen en ze verschillen ook nog behoorlijk in hoogte, dus ik weet niet of het qua beweging gaat matchen.

@Karina, nee hij mag idd gewoon blijven. Op dag 1 heb ik wel geroepen dat ze hem veel te donker heeft gebakken en er de verkeerde onderdelen aan heeft gefabriceerd, maar ja.... mijn merrie weet het altijd beter :+

@Hevonen, dat klinkt bekend. Maar idd, zoals Prompter zegt: je krijgt niet wat je wilt, maar wat je nodig hebt.

@Eleeke, ik denk dat ik hem toch maar zelf hou O:) .

@Muronia, met die wagen erachter is het ineens zo helemaal paard ofzo. Ik zie op de een na laatste foto dat ik nog wel even de broek moet verstellen, maar die kreeg ik net niet naar mijn zin gisteren :=

@Henrike, ja ik weet het. Mijn merrie is altijd al slimmer geweest dan ik :D

@prompter: mazzelaar haha. Zomaar de juiste bestelling krijgen. Ik twijfel vreselijk of ik nog een poging moet wagen. Maar ik kan geen 3 paarden betalen en er eentje wegdoen zit niet echt in mij :') .

@Dennis, 15 pogingen. Eh ja... dan sla ik maar even over, want dan heb ik er straks 16. :))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:00

Grappig, ik dacht echt bij het aanklikken dat het om een verkeerde internetbestelling zou gaan ofzo haha.

Super leuk geschreven! Hij is wel heel erg leuk en knap geworden ondanks dat hij niet helemaal aan de bestelling voldoet.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:10

Ah daar is mijn bestelling gebleven. De post is het kwijtgeraakt en blijkbaar bij jou geleverd. Kom je hem terugbrengen? Ik wacht al een flinke tijd.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:19

Je moet ook nooit iets bestellen bij AliExpress. Het is toch altijd iets anders dan je, je had voorgesteld _O-

Ik vind m daarentegen heeeeel goed gelukt :))

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:58

mavantos schreef:
Je moet ook nooit iets bestellen bij AliExpress. Het is toch altijd iets anders dan je, je had voorgesteld _O-

Ik vind m daarentegen heeeeel goed gelukt :))

Meestal zijn de dingen die daarvandaan komen juist kleiner en niet groter haha.

Maar ik vind hem echt geweldig gelukt! En niet wit, scheelt veel poetsen haha.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:04

Wel slecht dat er geen retourbeleid was, je bent dus gewoon opgelicht -O-
Nou, dan maar genieten van een mooie zwarte *\o/*

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:41

Wat een leukerd <3
Heel veel menplezier met je “ verkeerde “ bestelling!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:46

Oh die zou ik ook niet terugsturen, wat een leukerd <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 18:02

Wat een heerlijke reacties.
Ja, ik had het kunnen weten, ik meende dat ik een oerhollands product kocht, maar het is duidelijk dat ik genept ben met een dropshipper :+

@Muga, ja.. dat poetsen. Met een schimmel die het liefst in de poep ligt ben ik niet anders gewend :)) . Ik heb er gisteren voor de vorm een borstel over getrokken, maar gegarandeerd dat hij eigenlijk minstens zo vies is als zijn moeder.

@stal_fiore, is mijn pakketje dan bij jou aangekomen? Maarre... van ruilen komt vast huilen he? Ik hou hem nog maar eventjes.

@elisa, haha, mooi dat je een beetje in de titel bent getrapt }> . Hihi.

Ik zal hem alle complimenten maar niet doorgeven, ik prijs hem zelf al steeds de hemel in, straks gelooft ie het niet meer 8-)