In mei 2021 besloot ik dat ik graag een opvolger voor mijn briljante merrie wilde fokken. Eisen: schimmel, merrie, ongeveer 1.60 en vooral heel heel braaf. Zowel voor de wagen als onder het zadel. Gewoon een nieuwe beste vriendin om leuke dingen mee te doen.
Omdat mijn schimpie aan alle eisen voldoet, zocht ik vooral een brave hengst uit en deed mijn bestelling. Ze was direct drachtig en het aftellen naar de schimmelmerrie kon beginnen. Ik heb mijn merrie duizend keer verteld wat de bestelling was, dus ze wist precies wat ze voor me moest maken.
Dus... fast forward naar april 2022. En daar was ie. Mijn schattige babypaard.

Helaas was de bestelling niet heel best doorgekomen.
merrie,
ongeveer 1.60
heel heel braaf.
? 3 van de 4 eisen niet vervuld, maar ja.. geen bonnetje meer, dus ik moest het er maar mee doen.Ok, het was dan geen schimmelmerrie, maar die fluffyoren en schattig kopje waren ook heel best.
Hij oefende al vroeg zijn dressuurpasjes

En kon toen ook al geweldig zoenen

Door een beetje boel pech kon hij niet direct de opfok in, maar heeft hij de zomers in een kudde gestaan en de winters weer op stal/paddock.
En hij vond alle onzin die ik in de winter met hem uitspookte wel gezellig.

Helaas voor mij groeide meneer keihard, dus als anderhalfjarige was ie al haast groter dan zijn moeder.
Weer zo'n stukje van de bestelling wat niet goed was doorgekomen

Hij wilde ook wel kerstpaard zijn.

Na nog een zomer op het land mocht hij nog even op de dijk spelen. Inmiddels alweer 2,5 jaar. Mijn knappe puppypaard

Op zijn derde verjaardag was het wel tijd om hem even in te rijden. Maar eh... ergens ging er iets mis
Don't worry, ik ging gewoon voor de lol even op hem zitten
Eind september dit jaar is hij een maandje naar school geweest om voor de wagen te leren lopen. Daarna heeft hij weer een maandje stil gestaan. Maar hij is zo chill, dat we na die maand gewoon weer op pad kunnen gaan.
Ons eerste ritje thuis, direct naar buiten, want dat vind ik minder spannend dan de binnenbak blijkbaar
.
Ik heb geen haast, dus 1x per maand is meer dan genoeg voor mijn grote stoere vent
. Vandaag was dus ons tweede ritje. Een rondje binnenbak en dan naar huis. 

Enne... ondanks dat de bestelling dus redelijk mislukt is, want het is geen schimmel, geen merrie en veel te groot, ben ik heel blij dat het laatste deel wel is doorgekomen, want ooooo wat is ie braaf
. Op naar nog heel veel avonturen met deze meneer.
En nog zo braaf ook, geweldig!
.
. Hihi.