Leren longeren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gewoonanoek

Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 23:15

Hoi Allemaal,

Ik ga binnekort een paard (over ong een halfjaartje) aanschaffen en ben volop bezig met alles wat ik moet weten. Nu zit ik met longeren. Ik heb 5 jaar geleden voor het laatste gelongeerd. Nu zou ik dat graag willen leren maar weet ik niet zo goed hoe en waar. Weet iemand een plek waar ik met iemands paard longeren kan leren? (Bijv een manege ofzo) liefst wel omgeving utrecht. Heel erg bedankt alvast!

Elisa2

Re: Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:50

Ik zou als ik jou was eens kijken naar instructeurs die longeerlessen aanbieden en vragen of zij ook een paard voor je hebben om mee te oefenen of er misschien een weten.

Odetje92

Re: Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:59

Longeren is niet perse noodzakelijk voor het trainen van je paard, want met is best flink belastend steeds rondjes te moeten lopen, maar als je het goed wilt doen raad ik je het boek over longeren van Takt Academy aan, zij leidden ook instructeurs op, net als het vergelijkbare systeem van Karin Leibbrandt.

Ik heb een aantal collega's uit die hoek in mijn netwerk, als je wat namen wilt weten mag je mij gerust een pb sturen

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 19:09