Gewoon omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit aanvliegen..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Odetje92 schreef:Ik heb van Karin Leibbrandt heel veel geleerd over hypermobiliteit icm training. Hypermobiliteit kan zich op diverse manieren uiten en we kunnen vaak een verdeling maken tussen de hypotonie en hypertonie paarden
De basis zit hem ten eerste in het rechtrichten om spanningen en overbelasting door disbalans te voorkomen. Daarnaast de juiste (hoeveelheid) prikkels te managen voor hun gevoelige zenuwstelsel.
Maar ik heb ook geleerd dat de juiste voeding en aanvullende ondersteuning voor fascies en spieren onmisbaar anders pakt je training niet voldoende uit
Casarell schreef:Odetje92 schreef:Ik heb van Karin Leibbrandt heel veel geleerd over hypermobiliteit icm training. Hypermobiliteit kan zich op diverse manieren uiten en we kunnen vaak een verdeling maken tussen de hypotonie en hypertonie paarden
De basis zit hem ten eerste in het rechtrichten om spanningen en overbelasting door disbalans te voorkomen. Daarnaast de juiste (hoeveelheid) prikkels te managen voor hun gevoelige zenuwstelsel.
Maar ik heb ook geleerd dat de juiste voeding en aanvullende ondersteuning voor fascies en spieren onmisbaar anders pakt je training niet voldoende uit
Mijn paard is dus door diverse artsen als hypermobiel bestempeld.. en ik herken zeker 95% van haar artikel over hypermobiliteit in mijn paard.
Er hangt ook een heel management om haar heen..![]()
Maar ben vooral benieuwd naar eigen ervaringen...
Popstra schreef:Kan iemand mij uitleggen wat hypermobiel bij het paard in houd en wat de symtomen waren waar je tegen aan liep. Wat je bedoeld met management rond zo een paard.