Mijn 4 rocky mountain horses aan het werk in de rounpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Mijn 4 rocky mountain horses aan het werk in de rounpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:26

Deze week ben ik eindelijk aan het werk gegaan met mijn paarden. We wonen sinds april dit jaar in zuid-west Frankrijk. Er waren helemaal geen faciliteiten voor paarden, wel land. Toen we ons zwembad lieten aanleggen bleek er onder de klei zand te zitten. Dat kon dus mooi in de roundpen. Mijn man heeft de omheining gemaakt. Iemand uit de buurt was zo enthousiast dat ze is komen kijken hoe wij de roundpen hebben aangelegd, en nu heeft ze er zelf ook 1.
En dan nu de paarden.
Eerst Angie, 11 jarige merrie, raszuivere rocky. Ze is ingereden toen we nog in Nederland woonden, 4 jaar geleden. Daarna niets meer gedaan, wel een veulen gehad. 6 weken geleden heeft een vriend 1 keer op haar gereden, dat ging best goed. Ik wil het weer oppakken, maar ben zelf geen held, moet iemand vinden om het rijden weer op te pakken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna Pathos, in februari wordt ie al weer 21. Hij is een kentucky mountain saddle horse, kruising met rocky. Ik heb hem vanaf zijn 2e. Ik rij er zelf niet zo vaak op, maar als er iemand op bezoek komt om te rijden dan is hij het haasje. Hij vind het rijden wel leuk hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag was Mercy aan de beurt, 12 jarige merrie, zuivere rocky. Het paard waar ik meestal op rijd, heel braaf met rijden, comfortabele gangen. Ze heeft waarschijnlijk wel artrose, daar krijgt ze nu supplementen voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag was het aan de beurt aan jongste telg Rory, dochter van Angie, 3,5 jaar oud, zuivere rocky.
Ze is heel lief, maar ook wel eigenwijs en kan nogal eens doordrammen. Ze moet nog veel leren, daar ga ik nu mee aan de slag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens zijn mijn paarden veel te dik, vooral Mercy en Rory. Normaal gesproken waten ze nu wel weer op een gezond gewicht. We woonden eerst in de bergen, in de Tarn. Daar was het gras een stuk minder voedzaam en het was ook minder warm. Hier groeit het gras nog steeds, het is vandaag 20 graden. Volgend jaar denk ik dat het een graasmasker wordt voor de 2 dikkertjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Mijn 4 rocky mountain horses aan het werk in de rounpen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Wat een leuke dieren heb je! Pathos is tof!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

Ziet er goed uit Odette :)
Mooie roundpen ook.

Rory is van Sunny toch? :)
Ze ziet er mooi uit!
Ik vind 3-4 jr de lastigste leeftijd om ze op gewicht te houden als ze nog niet veel doen en minder groeien :')

Ik doe sindskort bij het rmha mee aan de milleage challenge/trail program. Je kunt dan een jaar lang (1 nov-31 okt) je ritten bijhouden op een door jouw gekozen app en ze aan het eind van het jaar inleveren voor een klassement met alle rmh wereldwijd die meedoen.
Je moet wel participating member zijn en je paard moet in het stamboek staan :)

Als je betalend lid wordt van de Europese club van het rmha kun je ook per maand mee doen aan een zelfde soort iets met alle Europeanen :+
Als je meer erover wilt weten, kun je mij berichtje sturen :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Wat een leuke paarden! Post maar regelmatig iets over hun vooruitgang :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:00

Ginam schreef:
Ziet er goed uit Odette :)
Mooie roundpen ook.

Rory is van Sunny toch? :)
Ze ziet er mooi uit!
Ik vind 3-4 jr de lastigste leeftijd om ze op gewicht te houden als ze nog niet veel doen en minder groeien :')

Ik doe sindskort bij het rmha mee aan de milleage challenge/trail program. Je kunt dan een jaar lang (1 nov-31 okt) je ritten bijhouden op een door jouw gekozen app en ze aan het eind van het jaar inleveren voor een klassement met alle rmh wereldwijd die meedoen.
Je moet wel participating member zijn en je paard moet in het stamboek staan :)

Als je betalend lid wordt van de Europese club van het rmha kun je ook per maand mee doen aan een zelfde soort iets met alle Europeanen :+
Als je meer erover wilt weten, kun je mij berichtje sturen :)

Rory is van Sunny inderdaad. Ze is altijd al een dikkertje geweest, ze heeft de bouw van haar vader.
Dat van die rmh challenge weet ik, alleen ik maak niet veel kilometers. Door lichamelijke problemen is het iers van om de 2 weken een klein ritje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Wat een mooie kudde heb je!
Ik ben groot fan van de dikke staart van Mercy <3 Prachtig!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Ja Sunny is wel breed gebouwd :)
Mijn Sunny dochter is wat smaller, maar komt misschien nog. Ze is pas 2.

Het gaat niet persé om dat je veel rijdt. Wel als je hoog wilt eindigen natuurlijk :')
Ik doe vooral mee ter motivatie en onderling contact is leuk :) Ook met Europese club. Wel veel Engelsen daarbij.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Wat een leuke paarden, zie je niet veel in NL, erg boeiend om wat van ze te zien!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Leuk om mede Rocky’s/Kentucky’s te zien!!
Wat fijn om een roundpen te hebben en lekker aan de slag te kunnen!
Ze staan er mooi bij!