Jambette & Spaanse pas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Jambette & Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 18:11

Ik probeer mijn paard de jambette in te leren om uiteindelijk bij de Spaanse pas uit te komen.
Hij kent het commando 'voet', doet ook zijn been langer omhoog houden maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij z'n been naar voren toe uitstrekt.
Iemand een tip daarvoor? Ik gebruik clicker en voer beloning. Dat snapt hij goed en hij doet ook best leuk mee maar we komen hier niet verder mee.

Autumnn

Re: Jambette & Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:32

Geduld, geduld, geduld.. paard zelf laten denken waarom je geen snoepje meer geeft bij alleen het optillen. Bij die van mij duurde het ook ff voor dat balletje viel maar snapt hij het nu wel :D heb ook weleens zijn been gepakt, zelf naar voren gestrekt en toen pas beloond. En daarna dus zelf voetje omhoog en pas een snoepje geven als hij de link legt van mijn been moet nu verder. Succes *\o/*

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:49

Inderdaad lekker laten uitvogelen en niet te snel met het snoepje, laat ze er wat voor doen, ;) Uiteindelijk gaan ze ''zoeken''. Heb het toevallig mijn shetlander pasgeleden eens aangeleerd, 1-2 keer hoef naar voren gestrekt(ikzelf)=snoepje. Erna probeerde hij het zelf. Bij de 2-3e keer snappen ze het. Moeilijke was voor de mijne om dan ook nog te lopen, stapje voor stapje, :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 19:41

Anastasia24 schreef:
Inderdaad lekker laten uitvogelen en niet te snel met het snoepje, laat ze er wat voor doen, ;) Uiteindelijk gaan ze ''zoeken''. Heb het toevallig mijn shetlander pasgeleden eens aangeleerd, 1-2 keer hoef naar voren gestrekt(ikzelf)=snoepje. Erna probeerde hij het zelf. Bij de 2-3e keer snappen ze het. Moeilijke was voor de mijne om dan ook nog te lopen, stapje voor stapje, :)

Dat lopen krijg ik er inderdaad ook niet helemaal in nog :')

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 09:59

Dank beiden! Tot op zekere hoogte gaat hij wel proberen maar het is een type die het ook snel wel best vindt...
Dat vind ik zelf ook nog lastig inschatten hoor, wanneer moet je blijven belonen (voer geven) zodat hij het wel de moeite waard vindt. Maar dus ook weer niet teveel zodat hij echt zelf de motivatie vindt om het spelletje mee te spelen.

Zelf een keer z'n been naar voren halen ga ik ook een keer proberen.