Gezocht, fijne kaptoom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Gezocht, fijne kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 11:35

Langzaamaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe kaptoom en ben benieuwd welke gokkers hebben en hoe die bevalt?

Ik maak gebruik van een grote bak, geen cirkel dus hij mag niet schuiven als er wat druk op de voorste ring komt :)

Alja

Re: Gezocht, fijne kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 11:54

Ik gok nooit :+

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 12:29

Ik ga een marjoman kaptoom te koop zetten, maat grote cob /full. Die is superfijn, mooi leer en goed onderlegd maar het snoetje van mijn paardje is te smal helaas.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:32

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 09:11

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:21

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 10:32

Die Horka heb ik ook lang gehad, maar ik heb er nu 2 gehad die stuk gingen; bij eentje de kaakriem ineens los, bij de andere brak een van de ringen af := Dus nu overgestapt op de QHP.
Ik heb overigens een bontje rond de neusriem zitten om hem iets zachter te maken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 15:15

Ik heb nu een kaptoom met ijzer in de neusriem en idd ook een bontje maar ben eigenlijk van plan over te gaan op iets zonder kern. Die van BYBoukje vind ik mooi, ervaringen daarmee?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:17

Alles zonder ijzer schuift hier :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 17:30

Dat is wel een beetje mijn angst…

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:51

Ik heb de kaptoom van Jossy Reynvoet, en ben hier erg blij mee. Er zit geen metaal in de neus en hij ligt super stabiel, ook al kan ik nog zo twee vingers tussen het neusbeen en de neusriem duwen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb trouwens een Arabier, fijn hoofdje waarop veel schuift

Camino_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:44

De Marjoman kaptomen (zonder metaal in het neusdeel) schuiven ook niet!

Edit: of die van La Selle, ook in de categorie “het kost wat maar dan heb je ook wat” :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 19:01

Maartje_M schreef:
Alles zonder ijzer schuift hier :=

Dit idd. Daarom vind ik die biothane dingen helemaal niks.
Ik heb er 1 van Busse/Solibel. Super fijn ding maar niet in grote maten.

cavaliero64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 04:48

RianneH schreef:
Langzaamaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe kaptoom en ben benieuwd welke gokkers hebben en hoe die bevalt?

Ik maak gebruik van een grote bak, geen cirkel dus hij mag niet schuiven als er wat druk op de voorste ring komt :)

Hey! Ik gebruik ook een grote bak voor Ashkara (mijn SF merrie) en het probleem van wrijving op de neus ken ik maar al te goed...
Ik heb best veel spullen gevonden op smartwag.com, een Zwitserse site waar ik regelmatig bestel. Ze hebben best wat halsters en hoofdstellen voor echt goede prijzen, de kwaliteit is top. Het handige is dat ze een Duitse versie van de site hebben (https://smartwag.com/de/) dus je zou er makkelijk doorheen moeten kunnen navigeren!
Natuurlijk moet je kijken wat het beste past bij jouw paard, maar qua prijs-kwaliteit is het echt prima !

cavaliero64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 04:48

RianneH schreef:

Hey! Ik gebruik ook een grote bak voor Ashkara (mijn SF merrie) en het probleem van wrijving op de neus ken ik maar al te goed...
Ik heb best veel spullen gevonden op smartwag.com, een Zwitserse site waar ik regelmatig bestel. Ze hebben best wat halsters en hoofdstellen voor echt goede prijzen, de kwaliteit is top. Het handige is dat ze een Duitse versie van de site hebben (https://smartwag.com) dus je zou er makkelijk doorheen moeten kunnen navigeren!
Natuurlijk moet je kijken wat het beste past bij jouw paard, maar qua prijs-kwaliteit is het echt prima !

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:32

Even een uppje, zijn er ervaringen met die van Marius Schneider? Of anderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:36

De Marjoman Viena (schrijf ik het zo goed? Lang geleden gekocht namelijk :o ) heb ik voor mijn ruin. Erg fijn kaptoom.

En voor mijn merrie een biothane, op maat en in mooi kleurtje gemaakt van ByBaukje. Die schuift helemaal niet, zit perfect :) .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:00

Ik heb in 2007 via Lucitana van Bokt mijn kaptoom in Portugal laten maken.
Ik gebruik hem nog steeds.

Afbeelding

fakeredhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 00:40

Ik heb altijd gewerkt met een biothane, gemaakt door ByBaukje :) Ideaal, schuift niet, makkelijk schoon te maken en je kan een leuk kleurtje kiezen ;)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:14

Ik heb de human & Horse kaptoom, 1 van een Spaanse shop, 1 van kramer & nog een random.

Maar mijn favoriete blijft gek genoeg een biothane van Lovelance. Ik denk dat deze misschien minder schuift vanwege de cavemore ringen.
Afbeelding

Hierna is de Human & Horse favoriete ook vanwege het uiterlijk maar dat is wel een rib uit het lijf geweest.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 08:11

Hier ook nog steeds geen echt fijne kunnen vinden :( Dus lees even mee
Heb inderdaad biothane (bybaukje) geprobeerd, maar dat schoof als een malle dus die is weg.
Nu heb ik die van Human and Horse, de nieuwe oplage. Leerkwaliteit is echt om te janken (en dat voor die prijs :+ ) maar ook die schuift. Voor nu wel oke genoeg om deze te houden, maar zou graag eentje vinden die echt fijn ligt