Gezocht; iemand met een jaarling op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juffiepd26

Gezocht; iemand met een jaarling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 21:28

Hoi allemaal,

Sinds dit voorjaar heb ik een jaarling gekocht en gestald bij mij aan huis. Ze staat samen met twee volwassen ruinen.

Ik ben opzoek naar iemand waar ik zo af en toe eens mee kan sparren over hoe het gaat met zo’n jong dier, hoe pak je de opvoeding aan, waar loop je tegenaan, hoe los je dingen op enz. Iemand die onlangs misschien ook wel begonnen is aan eenzelfde avontuur of
dit in het verleden ook zo gedaan heeft.

Ik ben niet opzoek naar meningen over waarom aan huis, wel/geen opfok etc.

Alvast bedankt!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:34

amen

Re: Gezocht; iemand met een jaarling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:42

Ik heb mij veulens/ jaarling merries ook altijd thuis in de kudde opgefokt. Wel altijd met een leeftijdsgenoot er bij.

Hengsten ook thuis in opfok apart vd kudde. Maar altijd met leeftijdsgenoot of zoals ik toen had een welsh mountain jaarling hengst. Die toen geruind is als 2 jarige en in de kudde liep en bij afspenen met hengstveulen in grote box en later samen in de weide.

Ik heb dr altijd een speelvriendje/leeftijdsgenoot bij.

Dan kunnen ze doen wat ze doen als jaarling/twenters spelen ontwikkelen. Met 5 jaar of ouder gaat dat vaak niet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:02

Bij mij groeien ze ook op in de groep, ik zet niks meer in de opfok. Ik doe er ook vrij veel mee, we nemen ze mee naast de fiets, worden ze mak van.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:38

Hier een jaarling hengst met andere jaarling hengst aan huis en de merries staan apart. Zolang ze rustig blijven mogen ze hengst blijven. Doordat ze elke dag in handen zijn zijn ze heel braaf. Doe soms schrik training met ze en wandelen. Verder poets ik vaak op stal en beetje tutten. Vindt hij heerlijk..
ik zou er wel een leeftijdsgenootje bij doen zodat ze lekker kunnen ravotten.