Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bowo schreef:Ondanks dat ik dit heel sneu vind, vind ik het ook sensatie zoeken. Deze wolf heeft volgens mij niets raars gedaan als ik het bericht zo lees. Als dit paard was geschrokken van een (netjes aangelijnd, brave) hond, of een koe, of een auto, zou het dan nog nieuws zijn geweest?
Met dit soort berichten ga je niets bereiken tegen de wolf, maar krijgen paardenmensen denk ik alleen maar een imago van 'moeilijk doen'. Wilde dieren die niet aanvallen, mogen hun plek hebben.
ElCamino schreef:Feit is wel dat dieren ervan schrikken en er dus wederom gevaarlijke situaties ontstaan. En dát komt dan wél door die wolf.
Dus wederom een bewijs dat die wolf hier gewoon niet thuishoort in ons drukke landje
Bowo schreef:Ondanks dat ik dit heel sneu vind, vind ik het ook sensatie zoeken. Deze wolf heeft volgens mij niets raars gedaan als ik het bericht zo lees. Als dit paard was geschrokken van een (netjes aangelijnd, brave) hond, of een koe, of een auto, zou het dan nog nieuws zijn geweest?
Met dit soort berichten ga je niets bereiken tegen de wolf, maar krijgen paardenmensen denk ik alleen maar een imago van 'moeilijk doen'. Wilde dieren die niet aanvallen, mogen hun plek hebben.
Elisa2 schreef:Ja, een paard kan van vanalles schrikken. Maar meerdere mensen hebben al meegemaakt dat hun paard compleet in paniek raakte bij de geur van de wolf. Sommige paarden hebben dit ook bij wilde zwijnen bijvoorbeeld. Dat is hun instinct, dit bericht baggataliseren doet niks af aan de gevaarlijke situaties die daardoor ontstaan.
Ayasha schreef:Bowo schreef:Ondanks dat ik dit heel sneu vind, vind ik het ook sensatie zoeken. Deze wolf heeft volgens mij niets raars gedaan als ik het bericht zo lees. Als dit paard was geschrokken van een (netjes aangelijnd, brave) hond, of een koe, of een auto, zou het dan nog nieuws zijn geweest?
Aan een hond kan je je paard laten wennen. Aan wolven vast ook maar of je dat moet willen?
En ja. Als het een hond geweest was, was dit ook nieuws geweest gezien er een paard dood gegaan is en de menners bijna verongelukt zijn.Zeker als het het een auto gebeurt was trouwens.
Sintara schreef:Mensen hebben paarden in het verleden ook gewend gekregen aan oorlog voeren, dus ja wat dat betreft denk ik dat wennen aan wolven een haalbaar iets is
Cayenne schreef:Bij honden krijg je die discussies ook hoor. Want Gucci en Pluto moeten overal los kunnen lopen