Schoftje verbreden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Refagreni

Schoftje verbreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 15:59

Hallo allemaal,

Vraagje.....is het mogelijk om het schoftje van een mentuig te verbreden? Ik heb een pony met weinig schoft en een brede rug. Heb nu twee schoftjes gepast maar beide knijpen behoorlijk op de schoft. Kan dit met een pers zoals dat ook met zadels gebeurd?

Iemand een idee?
Afbeelding

Ipsilonka

Re: Schoftje verbreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:35

Ligt aan je schoftje. Mijn ideal leather tech is wel aangepast.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 16:43

De foto is niet zo erg duidelijk, wat voor onderlegger zit erop? Hoe liggen de singels zonder onderlegger ?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 16:45

palousa_boy schreef:
De foto is niet zo erg duidelijk, wat voor onderlegger zit erop? Hoe liggen de singels zonder onderlegger ?

Het schoftje op de foto past gewoon maar is van een heel licht draverstuigje. Wil voor mijn eigen tweewieler iets degelijkers.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 16:50

Ik vind het sowieso bijzonder dat er alleen maar keuze lijkt te zijn op formaat pony/paard terwijl het me wel belangrijk lijkt dat het schoftje ook goed past qua breedte van schouder en rug.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:38

Bij ideal kan dat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:42

Zilco heeft flexibele schoftjes, in ieder geval voor kleinere pony’s. Grote maten weet ik niet of dat ook bestaat, maar je zou denken van wel.
Er zijn van Zilco ook schoftjes waarbij je de kussens kunt verplaatsen (klittenband).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:50

Die van mijn tuig kon ik gewoon tussen de knieën smaller maken. En daarna dus ook weer breder. Bij sommige tuigen kan dat dus gewoon. Maar de kussens worden niet hoger, dus het kan nog steeds op de schoft drukken. Dan moet je een andere onderlegger proberen.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 18:02

germie schreef:
Die van mijn tuig kon ik gewoon tussen de knieën smaller maken. En daarna dus ook weer breder. Bij sommige tuigen kan dat dus gewoon. Maar de kussens worden niet hoger, dus het kan nog steeds op de schoft drukken. Dan moet je een andere onderlegger proberen.

Het qua kwaliteit beste tuig wat ik mocht proberen was een Kieffer Silverline maar dat ijzerwerk is zo dik/sterk dat je dat zo onmogelijk kan verbuigen. Tuig weegt ook echt 2x zo zwaar dan mijn zadel.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 18:19

germie schreef:

Vergeet ik nog te vragen welk merk tuig jij hebt. :D

salmawis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:21

germie schreef:
Die van mijn tuig kon ik gewoon tussen de knieën smaller maken. En daarna dus ook weer breder. Bij sommige tuigen kan dat dus gewoon. Maar de kussens worden niet hoger, dus het kan nog steeds op de schoft drukkenDrift Boss. Dan moet je een andere onderlegger proberen.

Ik kon de breedte van mijn tuig aanpassen, maar de kussens bleven even hoog, waardoor het nog steeds op de schoft kon drukken. Een andere onderlegger kan dan de oplossing zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:14

Refagreni schreef:
germie schreef:

Vergeet ik nog te vragen welk merk tuig jij hebt. :D

Werkelijk geen flauw idee. Een marathontuig, gekocht in 2005. Dus ook zeker niet de jongste meer.