In augustus 2024 stuurde ik Patty van Patty’s Pony Place in Canada een mailtje. Patty maakt pakzadels, helemaal op maat. Ze maakt de zogeheten “Sawbuck packsaddles”. Dit pakzadel heeft gekruiste houten latten op het “zadel”. Aan deze latten kun je vervolgens tassen, zakken en dergelijke hangen en vastmaken. Ik vind dit type pakzadel prachtig, en met het mailtje vroeg ik Patty meer informatie, onder andere of ze ook internationaal verstuurde. En ja hoor! Ik kreeg een super enthousiast berichtje terug, en kreeg zodoende alle info die ik nodig had. Ik liet het idee om een pakzadel te kopen even rusten, ook omdat ik eigenlijk rond die tijd ook niet veel meer met mijn pony wandelde. En zo’n pakzadel, die moet je dan ook wel echt gaan gebruiken!
Nadat ik mijn pony heb verhuisd eerder dit jaar naar een stal direct aan het bos en we weer actief gingen wandelen, stuurde ik Patty een mailtje met de vraag of ze nog steeds deze zadels maakt en zo ja, dat ik wel interesse heb. Weer kreeg ik een supersnelle en leuke reactie; ze maakte ze nog steeds, maar ze had wel de prijzen verhoogd, maar voor mij wou ze een uitzondering maken en het voor de oude prijs doen. Super lief! Na alle maten en details doorgegeven te hebben was het tijd om te wachten. Heel lang en ongeduldig wachten

En dan eindelijk was het pakketje er, afgelopen week! Helas door het slechte weer moest ik nog langer wachten om het uit te proberen. Vandaag kon het eindelijk

En bij deze het prachtige resultaat!!

Het was het wachten waard, zo mooi en ik heb nu al zin om op pad te gaan met mijn prachtige pakezel

Mijn “pakezel” heet Nicky, een 6 jarige Shetlander x Mini Appaloosa merrie. Ik heb Nicky al bijna 5 jaar en we doen vanalles, maar we genieten het meest van de wandelingen samen

Nou genoeg gekletst, bij deze de foto’s!

Hebben jullie weleens van zo’n pakzadel gehoord? En hoe vinden jullie het bij mijn stippel staan? Ik vind haar super knap en stoer met dit pakzadel!

Hopelijk vonden jullie het een leuk topic, en tot de volgende keer