Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Luzerna schreef:Dag allemaal,
Ik heb een nieuw probleem met mn paard: ze rukt zich los en gaat grazen en naar de paddock. Ze heeft het bij nog niet gedaan (wel bij de mede-eigenaar) en ik wil graag voorkomen, dat ze het bij mij ook gaat doen. Ze doet het als ze schrikt of als ze wil grazen. Ik wil daarom graag een grondwerk instructie laten komen in Rotterdam om dit te voorkomen. Ook wil ik alvast een online training volgen, zodat ik alvast aan de slag kan.
Hebben jullie goede tips? Het is een fel paardje met veel energie en temperament, maar ze laat zich heel goed bewerken en als je duidelijk en consequent bent, luistert ze heel goed. Ze neemt de ruimte die ze krijgt.
Ze reageert wat obsessief op snoepjes, dus ik beloon graag, maar niet met snoep.
Hebben jullie goede tips?
Dank!!
Luzerna schreef:daar moet je beginnen, beide dezelfde basis regels hanteren, dus een grondles voor beide, zou ik zeggen
Luzerna schreef:even bij haar "beeld" doorbreken door er anders naar te laten kijken,
veel succes,
edith: maar wat is dan een goede grondwerkcursus-/-instructie, goed kijken/aangeven wat je wil want er is heel veel kaf onder het koren.