Veiligheidslichtogen ideal en maat verschil

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mabellean

Veiligheidslichtogen ideal en maat verschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 18:14

Wie weet of de Veiligheidslichtogen op zich ,van ideal ook maat verschil hebben. Ik heb een gesloten lamoen. De full is te klein voor de stokken. Moet zoveel kracht zetten om ze dicht te krijgen. Ik heb een eurotech tuig.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:19

Kwam ik laatst ook achter (had een ombouwset van 2-span naar enkelspan, maar nooit gebruikt). Er is een oude/'eerste' serie veiligheidslichtogen van Ideal die domweg te klein zijn. Later heeft Ideal ze - begreep ik van mijn meninstructeur - ruimer gemaakt. Het licht dus niet aan de maat van het tuig, maar aan hoe oud je lichtogen zijn.
Ik ga binnenkort even kijken of de nieuwere idd ruimer zijn. Anders maar even kijken of een ander merk wel past.

Muronia

Re: Veiligheidslichtogen ideal en maat verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:25

Ik weet het antwoord niet (maar Ibbel dus wel), maar ik moet even reageren. Ik ben zelf nog vrij nieuw met het mennen en ook hoe alle onderdelen heten. Ik las dus eerst ook altijd lichtogen (licht-ogen).. totdat ik eens goed keek en zag dat het ligtogen (lig-togen) zijn. Dus een toog waar het lamoen in ligt. Ik vond mezelf zo slim toen ik daar achter kwam, dus ik wou hem even delen toen ik hier lichtogen las :D

Keyna_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:28

Hi, ben altijd een stille lezer, maar ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn bomen waren dikker dan de standaard bomen. Via Voskamp Hall (Marieke) heb ik de Ideal Eurotech ligtogen maat Xfull kunnen kopen. Past bij mij perfect. Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes Daisy

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 18:29

Ik dacht altijd lichtogen. Weer wat geleerd
Daisy ik ga ze even mailen.
Ibbel. Heb het tuig vorig jaar nieuw gekocht.

Ibbel

Re: Veiligheidslichtogen ideal en maat verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:34

Da's apart. Reden te meer voor mij om echt even te gaan kijken voor ik nieuwe bestel.

Keyna_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:58

Als jullie in de buurt wonen, mag je die van mij wel even lenen om te passen. Denk met de Xfull wel het probleem opgelost is

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:02

Muronia schreef:
Ik weet het antwoord niet (maar Ibbel dus wel), maar ik moet even reageren. Ik ben zelf nog vrij nieuw met het mennen en ook hoe alle onderdelen heten. Ik las dus eerst ook altijd lichtogen (licht-ogen).. totdat ik eens goed keek en zag dat het ligtogen (lig-togen) zijn. Dus een toog waar het lamoen in ligt. Ik vond mezelf zo slim toen ik daar achter kwam, dus ik wou hem even delen toen ik hier lichtogen las :D

Oh wauw ontdekking van het jaar :+

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 19:30

Keyna_fjord schreef:
Als jullie in de buurt wonen, mag je die van mij wel even lenen om te passen. Denk met de Xfull wel het probleem opgelost is

Ik woon in breda

Keyna_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 19:44

[/quote]
Ik woon in breda[/quote]
Dat is niet echt in mijn buurt helaas. Ik zit in Zuid Holland