Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Ik zou voor een basiscursus bij de Freestyle academy gaan van Emiel Voest. Dat is 3 dagen bij hun op locatie.
Naar mijn mening leer je daar zoveel meer van dan online. Ze hebben ook veel materiaal online staan( ik weet niet of je dat bij de basiscursus krijgt, wel bij de instructeurs opleiding) . Daarnaast zitten er instructeurs door heel NL, dus dan zou je er daarna een in de buurt kunnen zoeken en daar mee verder.
Ik vind dat er een hele mooie opbouw in de opleidingen zit, dus je legt meteen een basis voor als je meer wil.
ruitje schreef:Ik zou voor een basiscursus bij de Freestyle academy gaan van Emiel Voest. Dat is 3 dagen bij hun op locatie.
Naar mijn mening leer je daar zoveel meer van dan online. Ze hebben ook veel materiaal online staan( ik weet niet of je dat bij de basiscursus krijgt, wel bij de instructeurs opleiding) . Daarnaast zitten er instructeurs door heel NL, dus dan zou je er daarna een in de buurt kunnen zoeken en daar mee verder.
Ik vind dat er een hele mooie opbouw in de opleidingen zit, dus je legt meteen een basis voor als je meer wil.
maralyn schreef:ruitje schreef:Ik zou voor een basiscursus bij de Freestyle academy gaan van Emiel Voest. Dat is 3 dagen bij hun op locatie.
Mee eens.
En als je je verveelt en nog wat centjes over hebt, niveau één is echt heel leuk.
felicity schreef:Mag ik aanhaken in dit topic?
Ik zoek hetzelfde maar dan wel dressuurmatig om mijn paard te gymnastiseren en sterker te maken.
Maarvweet niet zo goed waar ik moet zoeken.
cupido1996 schreef:Er zijn inmiddels vele aanbieders van online programma's voor grondwerk. En daardoor zie ik door de bomen het bos niet mee.
Ik wil graag met mijn 3 jarige paard aan de gang met grondwerk, omdat ik het rijden voorlopig nog heel rustig aan wil doen.
Ik heb al gezocht naar instructeurs, maar die zijn in mijn regio zeer dun gezaaid, lees ik kan ze nog niet vinden die voor 1 klant mijn kant op willen komen. Met de trailer structureel naar instructie toe, is voor nu geen optie. Dus vandaar mijn zoektocht naar een goed online programma.
Graag hoor ik welke jullie hebben en waarom hij wel of niet bevalt.
Ik heb inmiddels de basics van Bo Kasbergen aangeschaft en gevolgd. Deze viel mij heel erg tegen. Een groot gedeelte is echt wat is grondwerk en waarom doe je het en welke materialen heb je daarvoor nodig, dus echt de theorie. En ik wil juist aan de slag met het paard.
Verder vond ik de paar praktijk dingen bij Bo ook heel erg theoretisch. Ik miste echt hoe je het dan zelf moet gaan oefenen me je paard. Voorbeeld, de ideale positie met meelopen, hij vertelt alleen wat de ideale positie is, maar niet hoe je het bereikt met jouw paard. Er zit dan één filmpje van 30 seconde bij van hem met een ervaren paard, hij vertelt wat het einddoel is voert het in 1 keer uit. Maar de kleine stapje die mij als beginner naar dat punt brengen, ontbreken.
Dus ik ben echt opzoek naar een online instructie programma die mij stap voor stap gaat begeleiden. Ik heb al jaren paarden, dus de basis beheers ik. Het gaat echt om het finetunen van het grondwerk.
Dus.... wat raden jullie aan en waarom?