In augustus had ik samen met Shan weer eens les van Daniëlle Meyboom. We zijn tijdens deze les aan de slag gegaan met een paraplu. Daniëlle is gestart met de paraplu simpelweg vast te houden en ik kwam naar haar toe gelopen. Shan hield op een afstandje halt en was heel verbaasd over wat dit nu weer was

Daarna kreeg ik de paraplu.

Daarna ben ik een stukje met hem gaan lopen, terwijl ik de paraplu vast had boven mijn hoofd. Dat ging erg goed.
Verder had ik Shan in september samen met mijn nichtje gewassen. Ik denk dat veel paardenmensen het gevoel erna wel herkennen wanneer een paard zijn favoriete onderdeel van het wassen uitvoert

Ook met Ivy heb ik de afgelopen maanden leuke dingen gedaan.
Eind september heb ik weer eens zonder zadel gereden. Wel met dekje en longeersingel. Ik vond het erg spannend, dus heeft een vriend geholpen met opstappen. Ivy stapte eerst steeds weg, maar ik heb doorgezet en uiteindelijk kon ik erop klimmen. Eerst heeft die vriend nog een tijdje mee gewandeld. Daarna ben ik ook los gegaan. In stap geoefend met voltes en wijken. Ivy was erg ontspannen. Daarom ook een aantal drafjes gedaan. Eerst met een vriendin die ernaast rende en uiteindelijk zelfs twee alleen.
Tot slot had ik 1 september weer eens wedstrijd met Ivy. We hebben weer een B proef gereden. Ze was erg fanatiek, maar wel fijn te rijden. Uiteindelijk werd onze proef beloond met een eerste plaats van de drie met 206 punten en 68.667 procent.

Bedankt weer voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!