Les met Shan en meer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Les met Shan en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 14:11

Omdat ik momenteel vakantie heb, heb ik zowaar eens tijd om wat topics te maken. Vandaar dat ik graag wat beeldmateriaal van een tijdje geleden ook nog wil delen.

In augustus had ik samen met Shan weer eens les van Daniëlle Meyboom. We zijn tijdens deze les aan de slag gegaan met een paraplu. Daniëlle is gestart met de paraplu simpelweg vast te houden en ik kwam naar haar toe gelopen. Shan hield op een afstandje halt en was heel verbaasd over wat dit nu weer was :') Ik heb hem wat stapjes dichterbij gevraagd, waarbij hij bij elk stapje een beloning kreeg. Daarna hebben we hetzelfde gedaan met het onderzoeken van de paraplu. Steeds bij aanraken en verder kijken geclickt en beloond. Daniëlle heeft de paraplu op alle mogelijke manieren vast gehouden: met de punt naar hem toe, met de steel naar hem toe, horizontaal en in de lucht gehouden. Dit was aan de rechterkant van hem en daarna deed ze hetzelfde aan de linkerkant. Het was wel echt te merken dat hij aan die kant een stuk relaxter was. Daarna heeft ze de paraplu voorzichtig uitgeklapt en heeft hij ook met de paraplu uit alles uitgebreid onderzocht met steeds clicks en beloningen. Daarna is ze een stukje gaan lopen met de paraplu en heb ik hem er achteraan meegenomen, zodat die kon ervaren dat die de paraplu weg kon duwen. Met halthouden ook weer beloond. Daarna is ze een rondje met de paraplu boven haar hoofd om hem heen gelopen. Dat vond hij erg spannend, maar daar kreeg hij veel beloningen voor, dus hij bleef aan de linkerkant heel netjes staan. Aan de rechterkant week hij wel een stukje, maar niet ver. Ook de paraplu weer hoog gehouden en voer gegeven onder de paraplu, zodat hij er echt bij moest komen.

Daarna kreeg ik de paraplu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ben ik een stukje met hem gaan lopen, terwijl ik de paraplu vast had boven mijn hoofd. Dat ging erg goed.

Verder had ik Shan in september samen met mijn nichtje gewassen. Ik denk dat veel paardenmensen het gevoel erna wel herkennen wanneer een paard zijn favoriete onderdeel van het wassen uitvoert :+

Ook met Ivy heb ik de afgelopen maanden leuke dingen gedaan.

Eind september heb ik weer eens zonder zadel gereden. Wel met dekje en longeersingel. Ik vond het erg spannend, dus heeft een vriend geholpen met opstappen. Ivy stapte eerst steeds weg, maar ik heb doorgezet en uiteindelijk kon ik erop klimmen. Eerst heeft die vriend nog een tijdje mee gewandeld. Daarna ben ik ook los gegaan. In stap geoefend met voltes en wijken. Ivy was erg ontspannen. Daarom ook een aantal drafjes gedaan. Eerst met een vriendin die ernaast rende en uiteindelijk zelfs twee alleen.

Tot slot had ik 1 september weer eens wedstrijd met Ivy. We hebben weer een B proef gereden. Ze was erg fanatiek, maar wel fijn te rijden. Uiteindelijk werd onze proef beloond met een eerste plaats van de drie met 206 punten en 68.667 procent.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt weer voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!

maralyn

Re: Les met Shan en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:51

Jullie zijn lekker bezig!!!
Op naar 2025

Kimmie25501

Re: Les met Shan en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 14:59

Dankjewel!