Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toopie schreef:Bedankt voor al jullie open reacties.
Mijn paard krijgt altijd het beste van het beste, dus hij krijgt ook een goed op maat gemaakt zadel.
Bitloos wil ik hem ook opleiden. Ik heb een goede instructrice, zij geeft juist les op een paard vriendelijke manier.
Ik twijfel soms of mijn paard het leuk vindt. Maar het zou ook zomaar eens zo kunnen zijn, dat hij mijn twijfel voelt en dat hij mij spiegelt. Ik heb een Arabisch volbloed, dus meeega intelligent en gevoelig. Het werken in vrijheid en speuren vindt hij heel leuk. Als ik zeg 'speuren' of ik pak de speurlijn, komt er een positieve reactie.
Het is inderdaad miss goed, om te beginnen als hij er fysiek klaar voor is. En dat hij het gauw genoeg aangeeft.
Hij wordt 'getraind' opgeleid, maar wel passend bij wat hij nu kan. Hij wordt gelongeerd, leert al zijgangen 'opzij' en pakken ook wat wijken mee. Hij wordt zonder bit, maar met kaptoom beleerd op dit moment. Dus de training krijgt hij wel. Hij zit goed in de spieren, is soepel en krijgt uiteraard goed voer. Ook wordt hij behandeld door een osteopaat zo nodig. Hij komt niks tekort. Het is meer het idee, dat ik hem letterlijk opzadel en dit niet fijn zou kunnen zijn. Dat spookt soms door mijn hoofd.
Bedankt nogmaals voor jullie eerlijke vriendelijke reacties.
Rubs schreef:Daar het een arabier is zou ik er nog niet op gaan zitten, die moeten toch wat langer uitgroeien dacht ik?