Paar keer met iemand mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Paar keer met iemand mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 16:10

Ik zit er aan te denken om Menda te laten beleren in het mennen.
Heb een hele tijd met angst gezeten rond het rijden, nu is dit grotendeels opgelost, soms nog ietwat spanning. Maar nog steeds is er voor mij een drempel om op te stappen en ik zou graag iets doen wat wij leuk vinden. Menda werkt erg graag samen dus dat zit helemaal goed <3

Al vele jaren denk ik dat het mennen ook wel wat voor ons zou zijn. Maar nu vraag ik mij af, wat als ik daar toch ook spanning ga ervaren... Dan is het zonde om een heel beleertraject met haar te beginnen. Dus ik dacht, zou het helpen om eens een paar keer met iemand mee te rijden? Of is het met eigen paard toch nog zo anders dat het niks zegt?
Ik snap uiteraard dat het geen garantie geeft...
En is er misschien hier iemand in het noorden waar ik eens mee zou mogen rijden? Gewoon om het te ervaren, kijken of het echt zo leuk is als dat ik denk?
Het lijkt mij namelijk heerlijk om bijv. met dochter en vriendin op pad te gaan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 16:13

Informeer eens bij een menvereniging in de buurt.

Ook kun je eens een proefles doen bij Stal Hulkesteijn in Zeewolde (aanrader).

O, en mennen is echt hartstikke leuk!

Femke_Tweety

Re: Paar keer met iemand mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 16:17

Beste is dan gewoon een serie lessen volgen,
Bijvoorbeeld volledige cursus voor het koetsiersbewijs.

Dan heb je echt een leuke basis.
(Basis, niet meer dan dat, maar wel een mooi begin)

Iemand die wil leren rijden begint doorhakte ook met een serie lessen en niet meteen met een groen nog niet ingereden paard ;)

Koetsiersbewijs werkt ergens naar toe, en het is voor jou écht een mooie manier om te kijken of je het serieus leuk vindt en wat er qua spanning gebeurt, met instructie.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:34

Wat Femke_Tweety zegt ! Ik zou me inschrijven voor een mencursus. Dan leer je stap per stap op een juiste manier de basis aan en kan je ervaren of het wat voor je is.

Mennen is leuk maar hou wel voor ogen dat mennen op zich gevaarlijker is als rijden. Ik vind dat het onderschat wordt en een vals gevoel van veiligheid geeft.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 17:55

Goed idee, ik ga er eens naar kijken :D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:08

Menlessen zijn zeker een goed idee, maar om eens een keer te kijken ben je bij mij welkom. Ik men enkelspan pony en woon op de grens van noord Drenthe en Groningen, stuur maar een pb. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:17

Mennen met een braaf en ervaren paard kan je heel goed helpen om te kijken of het leuk is.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:21

Met iemand mee en menlessen kan zeker helpen. Let daarbi ook op of je het zelf ook echt leuk vindt. Ik heb in het verleden een koetsiersbewijs gehaald en later met mijn shetlandpony ook wel gemend. Maar ik merkte dat ik er toch niet zoveel lol aan beleefde en het lastig vond dat je voor de veiligheid met mennen altijd met een groom op pad moet. Daarnaast is hier de omgeving ook niet echt heel veilig qua verkeer waardoor ik destijds hooguit 2 keer per jaar op pad ging. En dan is de aanschaf van tuig en wagen en het laten beleren best een hele investering.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 16:39

Depende schreef:
Menlessen zijn zeker een goed idee, maar om eens een keer te kijken ben je bij mij welkom. Ik men enkelspan pony en woon op de grens van noord Drenthe en Groningen, stuur maar een pb. :)

Oh wat leuk, dank je wel!
Ik zal je gauw pb sturen *\o/*

Menlessen heb ik inmiddels ook gevonden, dus als het me echt waar lijkt ga ik daar eerst mee beginnen. Daarna pas evt training/omscholing van Menda :)