Goed clickertrainingtasje voor aan zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Goed clickertrainingtasje voor aan zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 14:08

Hallo allemaal,

Ik wil graag binnenkort beginnen met clickertraining met mijn paard, hiervoor ben ik dus op zoek naar een handig voertasje. Aangezien ik het later ook wil doortrekken naar het rijden met clickeren is het belangrijk dat er een karabijnhaak oid aan zit zodat ik hem aan de martingaalringetjes van mijn zadel kan bevestigen. Hebben jullie hier ervaring mee en wat vinden jullie handig werken?

Ik had voordien een tasje van QHP maar doordat deze vaker in de kast ligt dan wat anders is deze niet meer geschikt. Hierbij had ik altijd dat het heel erg bungelde aan mijn broek, wat niet erg handig was want zo vlogen er wel eens brokjes uit en er zitten inmiddels gaten in.

Ik ben dus op zoek naar iets compacter (geen echte buideltas bijvoorbeeld) dat je zeker met een karabijnhaak kan bevestigen en liefst ook aan je broek. Aangezien ik ook soms wortel wil gebruiken (nat) twijfel ik of stof een goed idee is?

Hoe zijn jullie ervaringen met verschillende systemen en exemplaren? Het is voor mij bijvoorbeeld wel erg belangrijk dat het niet heel de tijd alle kanten op zwaait en dat de beloningen makkelijk te pakken zijn (ook met handschoenen).

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

gerlindie

Re: Goed clickertrainingtasje voor aan zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:09

Ik heb ze tot nu toe zelf gemaakt in heel simpel model.
Letterlijk twee rechthoekjes stof op elkaar genaaid, eventueel met een touwtje door de bovenrand om dicht te kunnen trekken.
En dan inderdaad een karabijnhaak eraan.
Was niet moeilijk om te doen en een stuk budgetvriendelijker dan andere opties die ik langs zag komen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:05

Ik rijd graag met een heuptasje, al het andere gaat stuiteren bij mij. :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 10:25

gerlindie schreef:
Ik heb ze tot nu toe zelf gemaakt in heel simpel model.
Letterlijk twee rechthoekjes stof op elkaar genaaid, eventueel met een touwtje door de bovenrand om dicht te kunnen trekken.
En dan inderdaad een karabijnhaak eraan.
Was niet moeilijk om te doen en een stuk budgetvriendelijker dan andere opties die ik langs zag komen.

Ik heb nog wel wat stof liggen dus kan het zeker proberen! Of ik moet mijn beste lederbewerkingskills nog eens bovenhalen en iets uit leder maken.

VogeltjeM schreef:
Ik rijd graag met een heuptasje, al het andere gaat stuiteren bij mij. :)

Dat zag ik inderdaad bij Jolanda Adelaar ook al passeren, ik ben alleen bang dat ook een heuptasje gaat stuiteren :') ik was al aan het denken aan een hele constructie dat het ook onderaan bevestigd kan worden (bv aan de singelstoten of het borsttuig) zodat het niet ging zwiepen

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:34

Ik heb vaak ruzie met voertasjes omdat het voer er of heel makkelijk uit valt of het is onmogelijk om snel wat voer te pakken. Ik heb nu een grote trainers pouch, die is van siliconen en daardoor makkelijk voer uit te pakken en makkelijk schoon te maken.. hij gaat wel om je middel maar door de breedte en plaatsing van de band stuitert hij niet.

Als je de band eraf haalt en een touwtje eraan knoopt, zou je hem ook aan je zadel kunnen hangen... Maar om je middel is stabieler denk ik.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 10:38

Runa schreef:
Ik heb vaak ruzie met voertasjes omdat het voer er of heel makkelijk uit valt of het is onmogelijk om snel wat voer te pakken. Ik heb nu een grote trainers pouch, die is van siliconen en daardoor makkelijk voer uit te pakken en makkelijk schoon te maken.. hij gaat wel om je middel maar door de breedte en plaatsing van de band stuitert hij niet.

Als je de band eraf haalt en een touwtje eraan knoopt, zou je hem ook aan je zadel kunnen hangen... Maar om je middel is stabieler denk ik.

Die lijkt me inderdaad wel interessant, zijn het de producten die ik zie op thetrainerspouch.com?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:42

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:58

ik heb een hele simpele van trixie (origineel voor honden geloof ik haha)

Afbeelding

en met dat clipje klik ik hem aan mijn zadel.

oorspronkelijk had ik deze alleen voor het rijden maar hij bevalt zo goed dat ik hem ook met de training vanaf de grond gebruik.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:03

Mi_Amore schreef:
Ik heb mijn trainers pouch besteld via: https://www.clickeracademie.be/categori ... reat-bags/

Heb ook eentje besteld nu bij Janneke Koekhoven, want ik wilde er 2 (voor 2 verschillende soorten beloningen op buitenwandeling)

Het zijn die inderdaad! Fijne dingen. Gaan ook niet zo gauw stuk als je paard er eentje te pakken heeft.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 16:34

Runa schreef:
Mi_Amore schreef:
Ik heb mijn trainers pouch besteld via: https://www.clickeracademie.be/categori ... reat-bags/

Heb ook eentje besteld nu bij Janneke Koekhoven, want ik wilde er 2 (voor 2 verschillende soorten beloningen op buitenwandeling)

Het zijn die inderdaad! Fijne dingen. Gaan ook niet zo gauw stuk als je paard er eentje te pakken heeft.

Misschien dan toch eens de investering wagen, hebben jullie de grote of kleine?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:55

Ik heb de grote :) Jong paard, moet veel beloond worden :')