[AR] Eczeempaardje voor de koets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotusje555

Eczeempaardje voor de koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 14:07

Ha bokkers,

Ik had de zoekfunctie al gebruikt, en vond alleen een topic van 10 jaar geleden, dus wellicht is er iemand anders die een oplossing heeft gevonden hiervoor :-) We mennen nu sinds dit jaar actief met onze 20 jarige fjordxarabier kruising Bonnie. Hij heeft behoorlijk flinke eczeem en kan eigenlijk helemaal niet zonder deken. Met het rijden onder de man zijn we tot de conclusie gekomen dat onze bucas zebradeken+ oormasker de beste oplissing voor hem is, aangezien normale vliegendekens onvoldoende blijken te werken.

Daar mennen we nu ook mee. Het nadeel is alleen dat het borst/ halsstuk onder het borsttuig moet zitten om het te laten passen, en met langere tochten schuurt dan bij de strengen. De laatste keer hebben we met zijn reguliere deken gemend, die zit als een hoodie om hem heen. Dat schuurt minder, maar lijkt me wel wat warm.

Ik zie wel mendekens online staan, maar vind ze erg doorzichtig. Iemand ervaringen met goede dekens voor zeer gevoelige eczemers? :-)

Hier een foto van Bon als zebra
Afbeelding

Hier een filmpje van hoe het zit met de hoodie om:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:43

De menvliegendekens van Imperial zijn heel fijnmazig. Omdat ik graag voorwaarts-neerwaarts wilde blijven rijden heb ik een extra grote maat gekocht, zodat de deken mooi lang over de hals bleef.
(Overigens had ik geen eczeem-paard, maar wel eentje die een lastpak werd als ze maar één daas of mug vloelde).

bora

Re: Eczeempaardje voor de koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:19

Wat je ook kunt doen (zou het wel met een maat groter doen) dezelfde deken gebruiken en dan op de plaats van de ligtogen en de ogen op het borsttuig gaten maken en deze met ban afwerken. Dan kan de deken over het tuig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 08:57

Mijn vorige pony was een zware eczemer,dag en nacht deken om werd drama als ik wilde mennen/ longeren zonder deken.ik heb smorgens na 10 uur alles afgedaan en smiddags na 15.00 uur alles weer op zodat ze niet meer zo hyper reageerde op 1 vlieg,werkte goed en ze gingen bij erge vliegen bij elkaar staan en vliegen wegzwaaien met staarten.met mennen en longeren ook beter

Ibbel

Re: [AR] Eczeempaardje voor de koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:52

Menvliegendekens sowieso altijd een of twee maten groter kopen dan je normale deken.
Ik heb er één van Ideal, en die is echt ideaal :j :)) Heel fijnmazig en tegelijkertijd niet zo dicht dat je paard er zeiknat onder wordt bij het eerste het beste drafje.