Nu was mijn idee om hem net wat meer bespiering te geven zonder te veel van hem te vragen. Ik ben langzaam bezig met de eerste stappen van het buiten wandelen. Maar dit is uiteraard niet voldoende voor bespiering.
Hij is 2.. vanaf 3.5 op zijn vroegst mag hij van mij pas echt een beetje aan het werk. Ik heb al wel wat rond gekeken wat handig is voor hem maar ik dacht wellicht zijn er mensen die nog tips hebben over wat wel of juist niet te doen. Een sprong maken hoeft van mij absoluut niet gezien zijn leeftijd. Balkjes stappen/draven wil ik wel een poging geven, als hij hier niet TE veel paniek van krijgt..
Maar nu. Wat denken jullie dat handig, en leuk, is voor de afwisseling om zijn spiertjes een beetje te kweken. Hij hoeft absoluut geen body builder te worden. Het is meer voor zichzelf dan voor mij.. hij staat nu meer stil dan dat bij daadwerkelijk beweging krijgt.. longeren doen we nog niet. Wellicht dat ik heel langzaam de beginselen aan ga leren maar van mij hoeft hij zeker niet in het komende halve jaar alle knopjes en pasjes te kunnen maar wellicht wel handig om de beginselen er op te zetten!
Alle positieve tips voor bespiering zijn welkom, zo lang paard vriendelijk..
Mensen die pro bijzet/hulpteugels ect. zijn hoeven van mij niet te reageren tenzij ze daadwerkelijk fijn advies hebben die voor mij ook paardvriendelijk ogen..
Bedankt voor het meedenken alvast!