Eindelijk na jaren droog oefenen staan mijn jongens nu in tweespan. Alex is mijn 15 jarige shetland ruin en Jorie is nu 7 jaar. Ze lopen beide al jaren in enkelspan voor de sulky en Alex heeft in zijn beginjaren voor een vierwieler gestaan. Beide zijn echt heel erg klein, rond de 85cm, dus het was nog lastig om een wagentje voor ze te vinden. En dat ging opeens ook snel, kwam zomaar tweedehands op ons pad.
Jorie moest eerst ook rustiger worden, dat is wel gelukt. Hij was zelfs wat lui in het tweespan eerst. Dus na 3 jaar droog is het eindelijk zover. De foto's zijn zonder de kar, want toen zat de beleerder er nog op en die wil niet op social media. De filmpjes zijn mijn eerste keren mennen met tweespan. Al heb ik 2 weken terug ook een paar rondjes gestapt met het "oneven" span.
Eerst een fotootje van 2 weken terug, Jorie was naast hun pony gewoon braaf. Dus afgelopen donderdag was het zover!

Eerst even stappen beide kanten om, grappige is dat ze wel vrijwel gelijk op willen. Alex staat links en Jorie rechts:

Daarna een draf met de beleerder, dat ging ook goed.

Dus toen mocht ik erop. Eerst wat stappen beide kanten om.
En toen zette ik ze in draf en waren ze heel vlot weg, na een half rondje wel rustiger gekregen. Maar ze waren wat enthousiast. Vooral Alex vindt het met 2 echt geweldig, Jorie is wat meer een flierefluiter die graag wat om zich heen kijkt. Maar die volgt Alex wel.
Komende maandagavond gaan we weer even. Ik ben zo trots op mijn jongens! Het tuig is nog wat aan de grote kant op sommige fronten. Daarom mennen we voor nu even zonder broek nog, want die moet ook 15 cm worden ingekort.