Mijn nieuwe verzorg paarden staan op dit ogenblik al 2 jaar stil!! (grof ik weet het, daarom ben ik er nu om ze weer wat beweging te geven)
Het zijn er in totaal 8 (veel hé ) Gelukkig mag ik nu van de eigenaar helpertjes meenemen (niet TE veel en zo veel mogelijk 1 en dezelfste persoon) voordien mocht dit nog niet, wat wel te begrijpen is.
Alle 8 zijn zadelmak maar 5 van de 8 zijn geen ruiter gewoon!! Er zijn dus nooit hulpen aangeleerd. De paarden zijn allemaal ongeveer rond de 4 jaar en ouder (als ik me niet vergis is de oudst 6 of 7).
Maar nu komt dus mijn vraag:
Zondag zal de piste klaar zijn om te longeren. Ik ben dus van plan eerst met de 3 paarden die ruiter gewoon zijn te werken om dan tegen dat de lente en de zomer er is ik rustig kan beginnen met de andere 5.
Wat zou ik mogen en niet mogen doen? (we gaan dus enkel maar longeren)
Enkele vragen:
* Longeren: met of zonder zadel? of gewoon met halster?
* Al onmiddelijk (na opwarmingen wel te verstaan) laten galloperen? of het bij draf en stap houden?
*Hoelang longeren?
Een kwartiertje om te beginnen? Denken jullie dat dat goed is?
Khad gedacht: 5 min. stappen, 5 min. draven, 5 min. uitstappen. Het is misschien wel weinig, maar ze zijn het toch wel nimi gewoon é.
En op lange termijn had ik gedacht van het zo aan te pakken:
Nu beginnen met de 3 paarden die ruiters gewoon zijn. En deze eerst een maand tot twee maanden longeren.
Tegen dan zal het weer wat beter zijn en zal ik heel stilletjes beginnen met deze terug te berijden.
En ondertussen dan de groene paarden heel rustig aan beleren.
Enige probleem is, door mijn werk kan ik enkel de zondag naar de paardjes gaan dus kan ik ze maar 1 x per week trainen! En vermits dat de eigenaar echt geen zin heeft om te helpen, ligt het volledig bij mij.

ALLE informatie is welkom!!! Ik hoop op veel reacties!!!
Alvast bedankt
XxX sylvie