Anderhalf jaar geleden heb ik voor het eerst foto's gedeeld van mijn kleine vriendje Mathew. Toen heel trots dat we na een menongeluk het vertrouwen terug wisten te vinden. Enkele maanden na het topic (oktober 2020) eindigden we onze training helaas in de sloot. Van zijn kant was er geen letsel dus konden we direct weer inspannen, maar waren we helaas weer 100 stappen terug. Drie weken later had hij een heftig virus te pakken waar hij lang van moest herstellen en daarna werd er een avondklok ingesteld waardoor we het mennen niet opnieuw op kon pakken. Nadat de maatregelen afnamen wilde ik het mennen weer rustig oppakken, maar Mathew durfde absoluut niet meer in de buurt van de wagen te komen. Zodra hij zijn wagen zag begon hij al te shaken van angst. Ondanks al het oefenen leek de angst voor zijn wagen niet af te nemen. Wel bleef ik het geloof houden dat het óóit weer goed zou komen, wat maakte dat ik nog niet op wilde geven. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij de angst niet had voor de wagen van mijn instructrice. Lang verhaal kort; ik heb exact die wagen laten bouwen voor een pony die inmiddels al ruim een half jaar niet voor de wagen had gelopen in de hoop dat dat de oplossing zou zijn.

Inmiddels hebben we de afgelopen driekwart jaar veel dromen waar kunnen maken. We hebben onze eerste buitenritten gemaakt in het Drents-Friese Wold tijdens onze vakantie. We hebben ons wedstrijddebuut gemaakt in de dressuur met als enige doel; veilig huiswaarts kunnen keren. Wat ons uiteindelijk een 9e plaats op de Noordelijke kampioenschappen heeft gebracht. We hebben onze eerste vaardigheidles gehad en hebben volgend weekend ons vaardigheid wedstrijddebuut. Ja ik had het geloof dat hij óóit weer voor de wagen zou lopen, maar nooit had ik durven hopen dat hij mentaal zo zou groeien dat dit alles mogelijk was/is.
Graag deel ik een paar foto's met jullie van de afgelopen maanden van mijn kleine vriendje

En nog twee filmpjes tijdens onze eerste vaardigheidles van gisteren.

Op naar nog meer mooie avonturen

P.s. We hebben begeleiding van twee verschillende instructeurs, dus goedbedoelde rijtechnische adviezen zijn niet per definitie nodig.