Nog niet heel lang hebben wij de paarden aan huis, echter bleek onze mooie droom letterlijk in het water te vallen en is alles vreselijk nat. Onder gelopen weilanden en paddocks tot gevolg.
Gelukkig kunnen de paarden droog staan op een verhard stuk met schuilstal, maar toch..
Bij onze eerste plannen zou er aankomende zomer een rijdbak komen, echter nu krijgen de paarden natuurlijk voorrang en is het eerste punt de paddocks draineren zodat zij meer ruimte krijgen en vooral een heerlijk droog stuk. Echter daarvoor moet het wel droog zijn en dat kan nog wel wat maanden duren

Ik besloot ze eerst op winterrust te zetten echter het gaat dan nu toch wel erg lang duren en ik wil de paarden graag toch ook wat meer uitdaging geven.
Nu ben ik hard bezig met omdenken. Ik wil vooral kijken naar wat wel kan en wat wel mogelijkheden zijn.
Ik heb dus geen bak of droge paddock om in te trainen, wel sommige delen verhard. Verder woon ik achteraf dus kan ook naar buiten, echter geen bos of veldjes in de buurt. Enkel verharde weg of de berm. Ik heb geen E rijbewijs.
Wandelen kan natuurlijk altijd. clickertraining. Zelf start ik binnenkort weer met les in het werken aan de hand om toe te werken naar het werken aan de lange teugel. Pony's kunnen naast de fiets eventueel. Ik heb dus best wat opties. Maar ik ben op zoek naar inspiratie om buiten toch wat serieuzer aan de slag te gaan. Hebben jullie nog ideetjes voor leuke oefeningen? Brand maar los