Creatievelingen gezocht met inspiratie, geen rijbak of weide dus..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Creatievelingen gezocht met inspiratie, geen rijbak of weide dus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 14:05

enkel de mogelijkheid van de weg buiten en de berm.

Nog niet heel lang hebben wij de paarden aan huis, echter bleek onze mooie droom letterlijk in het water te vallen en is alles vreselijk nat. Onder gelopen weilanden en paddocks tot gevolg.
Gelukkig kunnen de paarden droog staan op een verhard stuk met schuilstal, maar toch..
Bij onze eerste plannen zou er aankomende zomer een rijdbak komen, echter nu krijgen de paarden natuurlijk voorrang en is het eerste punt de paddocks draineren zodat zij meer ruimte krijgen en vooral een heerlijk droog stuk. Echter daarvoor moet het wel droog zijn en dat kan nog wel wat maanden duren :(

Ik besloot ze eerst op winterrust te zetten echter het gaat dan nu toch wel erg lang duren en ik wil de paarden graag toch ook wat meer uitdaging geven.
Nu ben ik hard bezig met omdenken. Ik wil vooral kijken naar wat wel kan en wat wel mogelijkheden zijn.

Ik heb dus geen bak of droge paddock om in te trainen, wel sommige delen verhard. Verder woon ik achteraf dus kan ook naar buiten, echter geen bos of veldjes in de buurt. Enkel verharde weg of de berm. Ik heb geen E rijbewijs.

Wandelen kan natuurlijk altijd. clickertraining. Zelf start ik binnenkort weer met les in het werken aan de hand om toe te werken naar het werken aan de lange teugel. Pony's kunnen naast de fiets eventueel. Ik heb dus best wat opties. Maar ik ben op zoek naar inspiratie om buiten toch wat serieuzer aan de slag te gaan. Hebben jullie nog ideetjes voor leuke oefeningen? Brand maar los :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:14

Wat is de kwaliteit van de bermen in je omgeving?
Ik heb op mijn vorige stal heel veel buitenritjes gedaan in de plaatselijke bermen. Als ze breed en stabiel genoeg zijn en je paard verkeersmak is, is er geen probleem.

Bij iedere inrit een overgang rijden. Stap, draf, galop geen probleem. In de bredere bermen kun je makkelijk zijgangen rijden. OP de brede stukken die ook nog eens achteraf liggen kun je ook prima eens flink vooruit schakelen.

Dus stap op je fiets/paard en kijk met een frisse blik naar je omgeving. Alles wat breder is dan 40 cm kan voldoende zijn.

Ik zou daarnaast zeker kijken of er een vereniging in de buurt zit waar je terecht kunt én dan snel je e rijbewijs halen. Dan kan niets of niemand je nog tegen houden.

MarliesV

Re: Creatievelingen gezocht met inspiratie, geen rijbak of weide dus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:18

Als ik het zo lees heb je ze niet onder het zadel? Wat voor formaat praten we over?

Geen rijverenging in de buurt waar je tegen betaling de bak kan gebruiken? Eventueel lopend/aan de fiets er naar toe.

E is niet nodig als je een lichte trailer neemt en geen grote paarden hebt. Er zijn trailers genoeg te koop waar je met een B rijbewijs mee mag rijden, mits je auto voldoet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 14:23

Bedankt voor je reactie pol. De kwaliteit is wisselend helaas. Leuk idee om bij elke inrit een overgang te rijden, zo kan ik inderdaad meer spelen met oefeningen. Echter het gaat nu meer om het trainen vanaf de grond ;-) maar aan de hand kan dit natuurlijk ook. halthouden en wachten, pasje achteruit e.d. Je geeft mij weer iets meer inspiratie :-)

Ik heb rond gevraagd voor rijbanen die ik mag gebruiken, echter mensen willen het niet of het is toch te ver te voet. E rijbewijs staat ook op de planning, maar eerst de huisvesting voor de knollies helemaal op orde.

@MArliesV formaat is heel divers, van minipaard tot bwp. De mini's kan ik eventueel wel meenemen naar het bos met de trailer, echter bij de grote is dit wat lastiger. ik heb een trailer staan, echter naar mijn weten mag ik hier niet mee rijden qua gewicht van mijn grote paarden?
Maar goed, het is ook niet praktisch als ik met meerdere na het werk wat wil doen, dan ben je toch weer meer reistijd kwijt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 01:28

Met een anderhalf paards trailer kan je met de meeste combinaties gewoon met je B rijbewijs op pad. Ik kan prima met een groot paard rijden met m'n B. Even de gewichten checken.