Het is altijd een grote passie van mij geweest om zo meer connectie te hebben met mijn paard. Ik hou van academisch dressuur enzv. Door 2 hernia's in mijn rug is mijn stabiliteit niet meer wat het moet zijn en ik dacht dit is dé manier om dit al spelenderwijs terug aan te leren. Vroeger in mijn tiener jaren reed ik zonder zadel, zonder barebackpad, alles ging, nu na mijn hernia's en twee zwangerschappen heb ik al moeite met mijn balans in een zadel

Ik heb een haflinger van 1m55, breder type, (niet rond!)
DISCLAMER voor het raad geven begint: rug is OK! niets op aan te merken.
Ik had een BK support pad, (toch gezien als 1 van de betere, geschikt voor 3 a 4 x rijden per week)
-> ik reed sporadisch met mijn bbp 1x in de maand ofzo.
maar toch reageert mijn paard niet blij als ik met een barebackpad rij.
Ik ben zelf niet erg mager dat mijn beenderen bij wijze door de pad heen mijn paard zouden kunnen pijn doen.
Stappen gaat nog maar zodra ik wil draven wordt hij boos..
ik was al eerder wat gaan opzoeken, en toen kwam ik een engels forum tegen waarbij nog mensen paarden hadden die dit echt niet wouden, maar ik dacht stel de vraag ook nog eens hier...
Zou hij echt discomfort hebben van mij door de bbp uit, of zou mijn onbalans hem zo hard storen dat hij daarvan boos wordt?
hij laat me prima op hem klauteren enzv zonder boos te doen (ik zou denken dat als ik hem écht pijn doe hij ook niet wil stilstaan bij het opklauteren enzv).
Iemand ervaring? en wat zouden jullie aanraden? Toch gewoon stapwerk doen en het draven laten tot mijn zit op die manier al goed stevig is geworden aangezien hij enkel boos doet met draven, of geheel stoppen?
En wat is jullie ervaring met de BBP van Harry's horse? aangezien ik mijn BK barebackpad verkocht heb moet ik weer een nieuwe aanschaffen.