Muiz schreef:Bij authentiek rijden heb je nooit veiligheidssluitingen of wat dan ook, dat past niet bij de wagens
Ziet er leuk uit hoor Kabayo! Zou je niet eens geheel in outfit willen rijden?

Ja klopt! Ik wil het her liefst zo authenthiek en gemakkelijk mogelijk houden. Zoals vroeger zeg maar. Toen knoopten ze nog bitten aan een halster, niet heel handig, dus ik pak wel fatsoenlijk tuig haha.
Lijkt mij gaaf! Ik wou mee doen aan de flaeijl optocht , dat is een boerenfeest vlakbij waar allemaal oude landbouwmachines komen, van paard en wagen tot stoommachines. Heel gaaf. Maar ze vonden de miedema wagen helaas te nieuw voor de optocht.
Dennis schreef:Ik vind het een gaaf plaatje.
Op sommige foto's lijkt het alsof het borsttuig net te laag zit.
Pinkriempje aan je leidsel is een echt onmisbaar onderdeel van je tuig die ik niet zie.
En als laatste, ik zou wel voor een men-hoofdstel kiezen. Die zijn er voor gemaakt om te rijden met een stangbit, zwaardere kwaliteit, breder achter de oren voor betere druk verdeling. Veiliger en comfortabeler dus.
Dankjewel!
Pinkriempje is geknapt
zal er nog eens een strotouwtje ofzo aan knopen.
Borsttuig geen idee, maar lijkt goed. Ze heeft er geen last van. Niet dat ik je advies in de wind wil slaan hoor, maar zie zo niet waarom die te laag zit? Wellicht wil je dit uitleggen, heb er niet echt verstand van 
Hoofdstel heb ik juist met opzet gedaan. Ze vind oogkleppen niks en daarbij vind ik zo'n hoofdstel echt heel stug en oncomfortabel. Heb een nieuwe van ideal. Ik snap je gedachtegang maar deze ga ik niet veranderen.
belle_boef schreef:Ik vind het een mooi paard en een mooie wagen. Je hebt haar mooi aan het lopen maar zit je bij foto 13 nou met je benen voor/door de draai as?
Die foto’s met je benen daar zo laag vind ik echt doodeng om te zien. Als ze opzij springt ben je je benen kwijt.
Ja nou komt even een mooi verhaaltje
Ik had deze kar gewassen en klaar gemaakt. Normaal heb ik altijd een pakje hooi of zaagsel op de kar, want die draaicirkel is niet ideaal
Ik had haar ingespannen en alles, hele pak vergeten. Ik zat de hele tijd op het randje maar 2 rondjes op het bankje, waar ik zo goed als bijna af gleed. Geen succes

Normaal echt altijd zo op pad (totdat mijn vriend naast mij ging zitten en het pak ontplofte
)

Dinopino schreef:Waar werd zo'n wagen vroeger voor gebruikt? En moet je nu de hele tijd op die houten rand zitten:-). Die arme mensen vroeger.
Voornamelijk het ophalen van gras/hooi! Dit is niet de officiële 'ophanging'.
Deze is van Google, maar ze zaten heel anders

We hebben laatst ook eens hooi van het land gehaald
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 01-08-21 22:33, in het totaal 3 keer bewerkt