Ik heb mij +- een maand geleden ingeschreven voor de TRT methode. Net als velen kwam ik online een advertentie en filmpje tegen, ben wat gaan spitten, en bedacht mij dat deze manier van trainen echt veel goede invloed kan hebben op mij, maar ook mijn bijrijdpaard.
Ik ben zelf soms wat onzeker, soms heel erg. Miranda (bijrijdpaard) is precies zo, je snapt vast, niet altijd de meest ideale situatie

Allemaal punten die tijdens de training van Tristan aan bod komen. Uiteraard heb ik alles in overleg gedaan met de eigenaresse en die vind het alleen maar leuk, en wil straks graag weer van mij gaan leren als we wat verder zijn.
Het leek mij leuk om hier meerdere mensen te spreken die ook deze methode volgen. Zo loop ik nu tegen een klein probleempje aan, wat ik nu dus in het Engels heb moeten formuleren, maar het lijkt mij prettig als we elkaar ook gewoon in het Nederlands hulp kunnen bieden. Alleen maar fijn lijkt mij, als de een wat verder in de training is dan de ander, en bijvoorbeeld een probleem herkent. Ieder paard is uiteraard anders, maar je kan maar net de juiste tip hebben!
Op dit moment ben ik bezig met challange 1. En dit is hoe wij deze op dit moment uitvoeren.
https://youtube.com/shorts/vHZjIFUYIq0?feature=share
Opzich netjes, maar ze snijd de bochten af. Ik maak een ruime bocht om de pion heen, en ze loopt er 9/10x nog net niet tegenaan. Verder volgt ze netjes. Zowel in richting, als in snelheid. Als ik ga rennen en haar laat draven, en plots stop, staat ze netjes stil op 1.5m afstand. Het inparkeren doet ze netjes, het wijken voor druk doet ze netjes. Ik hoef maar naar de bibs te wijzen en ze verplaatst haar achterhand. De voorhand verplaatsen is net even wat lastiger maar wordt aan gewerkt. Mijn idee was om tijdens de bochten met het zweepje naar haar achterhand te wijzen om aan te geven dat ik wil dat ze wel 'in mijn baan' blijft lopen. Ze verplaatst dan netjes de achterhand mee zoals ik zou willen, maar ze snapt de combinatie gewoon niet van mee wandelen en draaien zegmaar

Dit was overigens de eerste poging, dus er is zeker al wel vooruitgang!

https://youtube.com/shorts/Hs0QufSNJEA?feature=share
Ik zou het leuk vinden om ook een Nederlandstalige groep te hebben waarin we elkaar kunnen helpen en volgen! Maakt het verwoorden van wat je bedoeld (voor mij in elk geval) ook weer een stuk makkelijker

* Ik krijg de video's niet met de tag als filmpje in de post, maar denk dat de filmpjes het zo wel zouden moeten doen..