Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hevonen schreef:Wij hebben altijd (land)geiten en paarden samen gehouden. Geen problemen gehad, alleen moet je wel een plek maken waar de geiten wel kunnen komen en de paarden niet. Wij deden dat door een draadje op ongeveer 1 meter hoogte te spannen in een hoek van de wei of bak. Onze paarden vonden het soms leuk om de geiten op te jagen en dan zijn die gewoon geen partij, maar verder gig het altijd prima. Ook met katten, kippen en schapen ging het probleemloos.
SafeHaven schreef:Hevonen schreef:Wij hebben altijd (land)geiten en paarden samen gehouden. Geen problemen gehad, alleen moet je wel een plek maken waar de geiten wel kunnen komen en de paarden niet. Wij deden dat door een draadje op ongeveer 1 meter hoogte te spannen in een hoek van de wei of bak. Onze paarden vonden het soms leuk om de geiten op te jagen en dan zijn die gewoon geen partij, maar verder gig het altijd prima. Ook met katten, kippen en schapen ging het probleemloos.
Dat zal helaas niet werken want wij hebben 2 shetlandersen 1 van die 2 is juist de alfa merrie haha
Maar de kippen doen ze eigenlijk nooit iets..
SafeHaven schreef:Hallo allemaal!
Ik heb een paddock paradise(je) met 4 paarden die verwaarloosd of mishandeld zijn geweest. Ook hebben we een aantal kippen via redeenlegkip.nl de slacht na een ellendig leven kunnen besparen. Nu willen we de diersoorten iets verder uitbreiden.
Schapen en ezels icm paarden is een risico vanwege leverbot en longworm, en paarden schijnen een afkeer te hebben van varkens, dat weet ik.
Maar zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de combinatie van andere diersoorten en paarden?
Ze zouden bij ons dan ook echt bij elkaar komen te lopen in de paddock, track, en weides..
tamary schreef:Zowel schapen als pony's, maar wisselbegrazing, ivm netjes afgrazen, genoeg rust gras, bemesting en wormenbestrijding en veiligheid schapen lopen ze altijd apart. Ook op stal/paddock, want naast veiligheid is schapenkeutels uit zand peuteren niet te doen. Qua kwaliteit weide en gezondheid dieren ben ik er zeer tevreden over. Zou ik ze bij elkaar houden, dan betwijfel ik het of de wei er zo goed bij zou liggen (gras groeit goed zodra er wat regen valt), niks is overbegraasd nu en ook de mestplekken (weliswaar uitgemest) van de paarden worden netjes begraasd.