Een enigszins dramatische titel

Ik zal proberen zo kort en duidelijk mogelijk te zijn. Ik zocht een instructeur voor het werken aan de hand. En toen kwamen er allerlei verschillende mensen met verschillende methodes en ik weet niet meer welke kant of wat wat is.
Je kunt er namelijk voor lopen met een kaptoom of erachter met lange lijnen. Of met lange teugels ernaast
Over het paard:
Het gaat hier om een licht gereden paard wat niet doorgereden is, dus praktisch alleen stuur en gangen kent waar pssm geconstateerd is en door verschillende lichamelijke ongemakken niks meer ohz gedaan is. Nu is hij gelaserd vanwege een zwakke pees en kun je hem zien als revalidatie paard.
Over ons
Ik heb hem nog niet zolang en we hebben wat discussies nog over wie nou de leiding heeft

Het is best een dier met een eigen mening en door alle rust, weinig training is hij nu vol energie. Hiervoor beginnen we met parelli. Dat interesseert me enorm en dat deel grondwerk is gewoon erg belangrijk vind ik.
Wat we nu nog zoeken:
Voor mijn gevoel wil ik gewoon het werken aan de hand waarbij je aan de zijkant staat. Hij moet leren hoe hij zijn lijf gebruikt om spieren te trainen. Daarnaast krijg ik dus binnenkort Parelli les dus ik probeer ook niet iemand te vinden die weer hele andere methodes gebruikt waardoor het door elkaar loopt.
Ik dacht zelf aan het academisch aan de hand, maar je hoort ook verschillende mensen over freestyle van Emiel voest. Alleen voor mijn gevoel is dat weer meer met het eindstation rijden.
Maar ik ben vooral niets wetend en ik word overvallen door alle methoden

Edit: krappe bochten of longeren is voor ons (nog) niet mogelijk ivm zijn pees. Daarnaast moet het iemand in het noorden zijn. Ik zoek niet perse namen, maar het liefst methodes zodat ik het aanbod wat ik nu heb kan analyseren