Zoals sommige misschien al weten ben ik bezig om Shay voor de wagen te beleren. Ik heb zelf m'n koetsiersbewijs en heb haar het nodige al zelf geleerd.
Nu ze het slepen met de band eenmaal doorheeft , wil ik natuurlijk nu door naar de volgende stap. Voor de wagen zetten. Maar ik heb hier zelf weinig of geen ervaring mee. Shay vertrouwd mij voor de volle 100 % , maar ik heb te weinig zelfvertrouwen om haar dus daadwerkelijk tussen de burry te zetten. Shay kennende zal ze zich hier echt niet druk over maken
. Maar ik heb ook nog de mogelijkheid om haar naar iemand te brengen die haar kan beleren. Maar ze heeft het niet zo op vreemde mannen
en zodra het haar dus niet aanstaat worden ze dan ook compleet de grond in gewalst
~~}> . Zelf had ik het idee om een soort sulky door m'n handige vriend te laten maken zodat ik het eerst daarmee kan proberen voordat ik haar voor de wagen zet. Op die manier kan ik er nog even achterblijven lopen totdat ik vind dat ik wel op de wagen kan gaan zitten. Ook denk (weet) ik dat ik meer zelfvertrouwen heb als ik erachter loop dan dat ik op de wagen zit
.Maar wat zou nou wijsheid zijn ?
Het toch zelf proberen of haar toch wegbrengen met de kans dat ze erg gestresst
terug komt ?
Iemand tips ????
Groetjes van ons !
) De enigste die ik weet waar ik het aan kan vragen is de oom van m'n vriend , maar die heeft het meestal te druk met z'n werk en z'n eigen paarden.
Dus mijn tip: wegbrengen, ze went wel aan die man