[AR] rijden met een trens voor de wagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nonaxdiesel

rijden met een trens voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 09:20

Hallo allemaal!
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die met een dubblegebroken trensje mennen. Ik zelf heb een mni van 95 cm en men nu ruim een half jaar met een trens afgewisseld met een kaptoom. wat zijn jullie ervaringen hiermee? (hiervoor een ongebroken liverpool)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:30

Goh, ik rij bitloos voor de wagen. Als ze goed opgeleerd zijn met trens moet dat geen probleem zijn lijkt me. Voor ik de overstap naar bitloos maakte reed ik met een ongebroken bitje, ging ze even goed op.

Anomien

Re: rijden met een trens voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:59

Heb het ook eerder gezien. Ging toen erg goed. Echter was het een ervaren menner en het dier werd veel op stem gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:21

Ik heb ook op een trensje gemend met mijn verzorgpony.

Bij mij is het afhankelijk van het paard of de pony. Waar reageert hij/zij goed op? Het is bij het mennen zo ontzettend belangrijk dat je tuig hebt wat bij het dier past ;)

Alexios

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:31

Ja hoor, ik rij mijn tuigpaard op een dubbel gebroken trens, alle onderdelen dus ook gewoon de marathon.

Volgens mij is het belangrijk om te kijken naar welke optoming past bij je paard/pony - goede aanleuning en altijd voldoende controle. En dan maakt het m.i. niet uit of dat een "menbit" (= bijv. liverpool) of "rijbit" (= bijv. trens) of bitloos is. Als het maar een match is met jou en je paard/pony.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:12

Je moet een bitje vinden wat passend is, wat goed geaccepteerd word en je fijn mee kan rijden.

Mijn ene merrie loopt op een ongebroken kneveltrensje, de andere 2 wel op een Liverpool stangetje (beide met een ander mondstuk).