[AR] Hulpen met de menzweep

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje033

Hulpen met de menzweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 17:38

Hoi,

Ik vroeg mij af of iemand kan uitleggen welke hulpen je kan geven met een menzweep en hoe je dit doet. Ik kan hierover helaas niks op internet of bokt vinden...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:25

Wijken voor druk, begrenzen, kriebelen, richting aangeven in het verkeer, wending aankondigen bij het paard, ondersteunen, activeren, vliegen wegvegen en in uiterste noodgevallen: meppen.

Ik gebruik de zweep heel divers dus :D

jowien

Re: Hulpen met de menzweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:06

Dat leer je bij menles! Echt, net als onder het zadel, neem les. De zweep is superhandig met mennen en ook echt nodig om goede hulpen te geven, zoals hierboven al genoemd.
En les is gewoon leuk, proefjes rijden ook bv. Mennen even goed leren en dan heb je er jarenlang plezier van.

Nog een aanvulling op hierboven: ik gebruik hem soms ook om auto’s of fietsers een beetje meer afstand te laten houden, door hem opzij te laten hangen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:21

Alles wat je onder het zadel met been of hand zou doen. Belonen, aanwijzingen geven, druk geven, soms ook wel eens om een tik op het dak van een zeer kort passerende auto te geven.

Lotje033

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 20:13

Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad in de toekomst kijken of ik menles kan nemen.