[AR] ervaringen superlichte 4 wieler

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

ervaringen superlichte 4 wieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 21:09

Hi!

Vandaag ben ik bij Hans van der Mee geweest om mijn wensen te bespreken. Ik was gevallen op de concourswagen mini, die weegt in eenvoudige uitvoering 125 kilo.

Nu ben ik ook met GJ van Boven in gesprek, hij heeft een karretje van 80 kilo staan.

Tuurlijk snap ik het verschil, bijv. in de sterkte van de lak ed.

Ik rij met een sulky, een Gig, met mijn shet. Mijn Appie loopt daarnaast, maar is niet ingespannen. Dat lukte me tot heden niet. Met een langboom hoop ik dat dit wel gaat lukken.

Ik wil een hele lichte kar, geschikt voor zowel enkel als dubbelspan. Mijn ponies zijn klein, 85 cm en 92 cm.

Iemand nog een goede tip voor me?

Dennis

Re: ervaringen superlichte 4 wieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:09

Ik heb een sportbuggy van Gerrit Jan van Boven en een van der Mee concours wagen.
Beide hele fijne wagens.

Enkelspan rij ik wel meestal met mijn HCA sulky, maar mijn pony's trekken beide wagens ook prima alleen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:38

Dennis schreef:
Ik heb een sportbuggy van Gerrit Jan van Boven en een van der Mee concours wagen.
Beide hele fijne wagens.

Enkelspan rij ik wel meestal met mijn HCA sulky, maar mijn pony's trekken beide wagens ook prima alleen.

Ja, de sportbuggy is leuk. Maar wij rijden gewoon een rondje door t dorp, of thuis over de track :)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:12

Ik heb een Excellent Shetty MR 07 1/2 te koop. Wagen is zo goed als nieuw. Zowel enkel als dubbelspan

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:09

ik heb alleen maar wagens van hans van der mee. ik ben ook ooit bij "van boven" gaan kijken maar heb er uiteindelijk niks gekocht.
een wagen van 80 kg klinkt leuk , maar ik vind dit echt te licht. de buizen en alles aan de wagen moeten dunwandig zijn om die kilo's te halen.
dan liever gaan voor degelijker en veiliger met wat meer kilo's. zeker als je ook 2 span wilt rijden.

en de excellent wagens zijn meestal redelijk zwaar voor enkelspan kleine shetlander.
de wagen die hierboven genoemd wordt weegt 180-195kg. dat zou ik echt te zwaar vinden voor een pony van 85 cm of 92 cm.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 20:54

Ik moet zeggen dat de communicatie met v Boven stroef verloopt.
En ja, ik heb mijn twijfels over zo'n superlichte kar.

De minis die Kraay heeft, vind ik ook niets, te iel.

Vandermee heeft erg veel voordelen, op de prijs na.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 20:56

dingogirl schreef:
ik heb alleen maar wagens van hans van der mee. ik ben ook ooit bij "van boven" gaan kijken maar heb er uiteindelijk niks gekocht.
een wagen van 80 kg klinkt leuk , maar ik vind dit echt te licht. de buizen en alles aan de wagen moeten dunwandig zijn om die kilo's te halen.
dan liever gaan voor degelijker en veiliger met wat meer kilo's. zeker als je ook 2 span wilt rijden.

en de excellent wagens zijn meestal redelijk zwaar voor enkelspan kleine shetlander.
de wagen die hierboven genoemd wordt weegt 180-195kg. dat zou ik echt te zwaar vinden voor een pony van 85 cm of 92 cm.

Heb jij een concourswagentje mini? Of iets anders? En welk type vering heb jij?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:03

Van Boven kan je het best bellen. Neem je tijd, ook als je ga kijken ;) . Ze zijn goed, maar vooral senior is niet zo digitaal.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:23

ik had een concourswagentje voor gewone shet/ a pony. maar ik heb shetlanders tot 110cm.
bladveren eronder en dat veerde fijn.
nu heb ik de geveerde luxe tweewieler en een marathonwagen die naar wens gebouwd is.
de prijs is bij van der mee misschien hoger, maar ik vind de service altijd prima en de wagens zijn degelijk gebouwd. en veiligheid is mij veel waard.

Afbeelding