Omdat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie en de info overal net een beetje anders is, hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben op zoek een marathon/recreatiewagen voor onze paarden, 1 is 1.66 en de ander zal rond de 1.70/1.72 zitten. Plan is vooral enkelspan te mennen, het zou leuk zijn als ze er samen voor kunnen maar het is geen pre.
Tot zover gaat het aardig in mijn zoektocht, maar dan komt het

Aan welk gewicht doe ik goed? Rond de 240 kilo of is dat te licht? Tweespan zou dus een keer leuk zijn, maar vermoed dat ze niet zo goed spannen en dit dus niet veel zal voorkomen.
Hoe groot moeten mijn wielen zijn met paarden in deze hoogte? 23 inch? 25 inch? Nog iets anders?
En dan de bokhoogte, ik heb gelezen dat deze gelijk zou moeten zijn aan schofthoogte, maar dat lijkt me onhaalbaar en ook onwenselijk. Dan verlies je toch stabiliteit? En waar meet je nou? Aan de onderkant van het bokkussen of tot de zitting? Of is de lengte van het lamoen nou belangrijker voor het juist passen bij je paard?
Ik heb hier en daar wel informatie ingewonnen maar raak nogal verward van de wisselende info en tips. Hopelijk hebben jullie verhelderende antwoorden