[AR] verschillende schofonderleggers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

REYNIR

verschillende schofonderleggers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 22:31

Fotografie91

Re: verschillende schofonderleggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:05

Ik vind ze heel fijn en gebruik ze dagelijks! Moet zeggen dat ze wel flink slijten maar ik train er dan ook gemiddeld 4 pony's per dag mee.
De gel onderleggers van Zilco heb ik ook maar deze zijn heel dun en naar mijn idee verdelen ze de druk minder mooi.
De cellpad onderleggers hebben echt een flinke laag schuim wat goed verdeelt word.
Zweet trekt er wel in en het laten drogen vind ik zelf nog niet zo prettig dus ik spoel ze dan graag af en laat ze dan drogen aan de lucht :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:29

Wat ook een optie is waar veel menners heel tevreden over zijn is de bont onderlegger van Ooteman. Die zou ik ook zeker eens opzoeken.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:38

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:48

Fotografie91 schreef:
Ik vind ze heel fijn en gebruik ze dagelijks! Moet zeggen dat ze wel flink slijten maar ik train er dan ook gemiddeld 4 pony's per dag mee.
De gel onderleggers van Zilco heb ik ook maar deze zijn heel dun en naar mijn idee verdelen ze de druk minder mooi.
De cellpad onderleggers hebben echt een flinke laag schuim wat goed verdeelt word.
Zweet trekt er wel in en het laten drogen vind ik zelf nog niet zo prettig dus ik spoel ze dan graag af en laat ze dan drogen aan de lucht :)

Kijk dat zijn goede berichten. Wij hebben 1 paard met een wat hoge schoft dus een onderlegger is fijn dan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:26

Ik heb een celpad van de menner. Zowel de schoftonderlegger als de kinkettingbeschermer. Ik vind ze superfijn. Vooral qua schokabsorsie onder de schoft. Qua drogen had het beter gekund. Blijft lang vochtig. Qua slijtage gaan ze bij mij al twee jaar mee

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 12:38

Blijft ook lang vochtig als hij op een tuigenrek hangt, dus met voldoende ventilatie?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:56

Mijn cellpad singel beschermer was 2 dagen later soms nog vochtig als hij in de niet vochtige schuur gehangen had. Hij is wel super tegen het ellebogen open lopen.

Ooteman bontje heeft dat helemaal niet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:02

@Reynir ik bedoelde inderdaad deze van de link. Je hebt hem ook in het wit en babyblauw.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 16:32

Haha het is het paard van mijn vriend... gaat vast niet akkoord met babyblauw.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:09

Fotografie91 schreef:

Heb je toevallig een foto? Heb je ook die pad aan het borsttuig?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:22

Lukasje schreef:
Fotografie91 schreef:

Heb je toevallig een foto? Heb je ook die pad aan het borsttuig?

Ik heb hem alleen onder het schoft tuig

Alleen zo foto:
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:41

Dankjewel ! Erg mooie foto trouwens. Wat een beauty en wat loopt hij netjes <3 !

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:08

Mocht je voor die van Ooteman gaan: neem een witte, geen zwarte. Een andere bokker had een zwarte voor haar schimmel. Na zweet of een regenbui gaf de onderlegger af en had de pony dus een mooie blauwzwarte afdruk...
Bij een zwart paard niet zo’n punt, maar bij een witte ziet het er toch wat vreemd uit :+

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 12:52

Ik heb de celpad binnen gekregen, maar vind hem in eerste instantie erg dun.... als ik er in knijp blijft er helemaal niets van over. Hoe is dat bij jullie?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:50

Oh echt? Ik wilde hem ook kopen maar dan wacht ik nog even af!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:11

Deze celpad heb ik ook. Als je erin knijpt dan geef je piekdruk. Dat is een andere belasting dan wat je tuig zal geven. Als je met vlakke handen aan beide kanten drukt is het al anders.

Ik heb hem gekocht omdat mijn paard deels natte plekjes had onder het schoftje, maar ik merk geen verschil. Daarnaast droogt hij inderdaad slecht. Ik had er meer van verwacht toen ik hem kocht.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:02

ik heb al jaren de bont-schoftbeschermer van ooteman.
wassen met speciaal wolwasmiddel en hij is nog steeds als nieuw.
blijft fijn dik. en droogt goed.

ik heb ook de zilco gel borstonderlegger voor onder het schoftje. ook zeer tevreden over.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:41

Ik heb een zilco celpad. Erg fijn en houdt zich al jaren goed.

Nu heb ik er nog een mendekje onder liggen zodat ie wat schoner blijft en het vocht in dat dekje gaat ipv in de pad.
Afbeelding
Dekje gaat makkelijk in de wasmachine. Komt van Subscribe