[AR] Bitfitter minipaardjes mennen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Bitfitter minipaardjes mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 11:00

Hallo allemaal!

Na eigenlijk zegt de titel het al een beetje hihi. Ik ben opzoek naar een bitfitter, die minipaardjes doet. En dan gaat het uiteraard om mennen.

Ik ben al een tijdje bezig met me kleintjes. En de laatste tijd gaat het niet altijd even lekker. Al veel mensen langs gehad om alles een beetje goed af te gaan. Tandarts, osteopaat en vandaag komt er een cranio sacraal therapeute voor ze. Natuurlijk ook net begonnen met lessen, wat ook al veel verschil heeft gemaakt, omdat ik heel veel tegenlijk in 1x goed wil doen, en daardoor veel te veel met me handen bezig ben ipv blij te zijn met d kleine stapjes... iets met faalangst haha.

Maar goed, ik merk dat ik het erg lastig vind met bitten, ik heb 2 soorten, de Liverpool dubbelgebroken en gewone watertrens enkopgebroken. Maar zou toch graag willen proberen of er iets fijners voor ze is. De pony's onderling merk ik wel verschil, de ene loopt beter met de Liverpool en de andere beter met de watertrens.
In de les werd me een rechte stang aangeraden, maar tijdens wedstrijd al eens met een jury over gehad volr een met tongboog, aangezien een van me pony's met regelmaat tong over het bit gooit. Daar heb ik nu een sperriem voor, die niet strak zit, dus in theorie zou hij het nog steeds kunnen maar doet hij het niet.

Maar mijn idee zijn er genoeg bitfitters, maar zijn er ook die de mini's doen haha? Ik zit in Friesland, regio Leeuwarden/Franeker.

Bedankt als je het hele verhaal hebt gelezen! :D :D :D

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:10

Al eens gedacht aan een myler menbit? Deze heb ik voor mijn pony, was echt een ramp met alle bitten en dit is de enige waar hij tevreden mee is!

Ik ken verder geen bitfitter voor mini's dus ik lees graag mee!

Dennis

Re: Bitfitter minipaardjes mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:50

Myler menbit is iets wat heel veel paarden juist te onrustig vinden. Net als alle gebroken stang (=scharen) bitten.
De MHS myler look-a-likes zijn juist weer wel fijn, die zijn meer kneveltrens dan stang)

Een bitfitter kan ik je niet mee helpen.
Ik heb zelf wel inmiddels een redelijke collectie kleine bitjes liggen en leen ook wel eens wat uit.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:03

Amado schreef:
Al eens gedacht aan een myler menbit? Deze heb ik voor mijn pony, was echt een ramp met alle bitten en dit is de enige waar hij tevreden mee is!

Ik ken verder geen bitfitter voor mini's dus ik lees graag mee!

Ook mijn menpony loopt beter met een myler menbit dan een normale stang.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:16

Dennis schreef:
Myler menbit is iets wat heel veel paarden juist te onrustig vinden. Net als alle gebroken stang (=scharen) bitten.
De MHS myler look-a-likes zijn juist weer wel fijn, die zijn meer kneveltrens dan stang)

Een bitfitter kan ik je niet mee helpen.
Ik heb zelf wel inmiddels een redelijke collectie kleine bitjes liggen en leen ook wel eens wat uit.

Dat is eigenlijk ook een beetje waar ik mee zit. Dat ik van alles moet gaan kopen om tot een juiste te komen en dan een kleine verzameling aan botten heb haha :')

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:25

Een bitfitter weet ik ook niet, maar die van mij lopen super op een ongebroken halve kneveltrens. Fijn dun bitje, iets gebogen en ligt rustig in de mond :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:09

Paul Versluis heeft volgens mij nog een uitgebreiden bitterbank. Het is inderdaad een kwestie van uitproberen en soms werkt een bit twee weken geweldig en daarna vreselijk. Ik heb wel tien verschillende bitten bij mijn pony in gehad en ben uiteindelijk geslaagd met helaas wel de duurste titanium versie van de menner en een gelpad beschermer. De Myler was mijn minst favoriete. Pony ging helemaal uit zijn plaat daarop

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 18:18

Klopt inderdaad dat de meningen over myler nogal verschillen! Lastige is gewoon omdat het hier om mini paardjes gaat haha

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:29

Iris pinkster is ook een bit fitter. Van equitality. Vindt haar video’s ook interressant om te zien. Misschien dat zij in de buurt komt. ?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:44

Paul versluis zoals eerder genoemd.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 20:48

Ik zal eens bij hen horen! Top dank jullie wel!