[AR] Menwagentje Shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Menwagentje Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 22:53

Hoi,

Sinds kort heb ik een leuke shetlander. Ze is net wat kleiner dan 1 meter (niet gemeten). Ze is reeds betuigd maar ik heb er weinig kaas van gegeten :P.
Nu heb ik wel iemand die mij straks helpt met inspannen maar daarvoor heb ik een tuig nodig.

Nu wil ik graag een karretje waar meerdere kindjes oppassen. Ik heb wel wat 4 wielertjes gevonden maar heb toch steeds het idee dat het wat zwaar is voor een shet. Kan ik misschien toch beter voor een sulky gaan?

Tevens; veel karren zijn ongeremd. Is een rem een must?

xZiva_

Re: Menwagentje Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:01

Ik heb een sulky (cavalettie) maar het is toch elke keer een gedoe om hem mooi in balans te houden..
Een lichte 4-wieler kan ook met de stokmaat van jouw shet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:02

een rem is geen must, maar als je veel op en af hellingen hebt is een rem wel fijn. verder rem je je pony zegmaar niet af met de rem van je kar

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:08

Een 4 wielig wagentje + gewicht menner + "meerdere kindertjes" gaat te zwaar zijn voor een pony onder de meter.
Er zijn lichte wagentjes te koop, bijvoorbeeld concourswagentjes waar 1 kind op mee kan en dat zal over de verharde weg wel gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:15

Ga alsjelieft je menbewijs halen en neem les voordat je (of iemand anders) met je shet gaat mennen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 23:32

Wildgirl schreef:
Een 4 wielig wagentje + gewicht menner + "meerdere kindertjes" gaat te zwaar zijn voor een pony onder de meter.
Er zijn lichte wagentjes te koop, bijvoorbeeld concourswagentjes waar 1 kind op mee kan en dat zal over de verharde weg wel gaan.

Zouden max 3 kindjes onder de 8 zijn. Geen 11 tal :P

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 23:33

Onali schreef:
Ga alsjelieft je menbewijs halen en neem les voordat je (of iemand anders) met je shet gaat mennen.

Als ik het spul bij elkaar heb begin ik uiteraard met les ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:03

Op een tweewieler kun je best een kindje meenemen, houd er wel rekening mee dat als je hem afstelt op jouw gewicht, hij niet meer in balans hangt met meerdere personen.
Als je een vierwieler wilt zijn er hele fijne kleine marathonwagens. Houd wel rekening met het gewicht. Houten en boerenwagentjes zou ik ver vandaan blijven, die rollen behoorlijk zwaar.

Voordat je van alles aan gaat schaffen zou ik wel eerst menles nemen (met een ander paard dus) om te kijken of je het leuk vindt. Beetje zonde anders.