Aangezien er hier (regio apeldoorn) niet veel winkels met mensport artikelen/tuigen zijn.. wie weet winkels in de omgeving maastricht ? mag ook in België..
Ik weet niet wat je budget is maar kwaliteitsvol lederen tuig, echt top, vind je bij Van der Wiel in Hamont-Achel (B) of bij Paul Claessen in Bladel (NL).
Verder zou ik, zoals SusanH voorstelt, naar Letty gaan, het Peerdewinkeltje. Zij heeft veel kennis van tuigen.
Ciba vind ik een leuke winkel maar qua kennis van de mensport toch ondermaats naar mijn gevoel.
Ik heb met mijn vorige tuig 12 jaar gedaan en is nog in zeer goede staat helaas ligt het niet meer perfect. Ik ben inderdaad echt opzoek naar kwalitateit en dan maakt mij een duurdere prijs niet zo veel uit.
2de hands ben ik ook aan het kijken maar aangezien ik nog niet echt wat wat ik nu precies wil, wil ik graag goed advies en even kunnen sparren .
Ik heb jullie tips aan mijn lijstje toegevoegd! Denk dat ik bij ze allemaal even ga kijken.
Nico van Loon inderdaad. Die heeft n klein ( volgepropt) winkeltje maar wel verstand van mentuig. Hij doet ook reparaties. In Sint Geertruid. Zo'n 15 km schat ik van Maastricht af.