[AR] Hammerite Hamerslag Zilvergrijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christiaan92

Hammerite Hamerslag Zilvergrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 18:36

Hoi Bokkers,

Wij hebben een menwagen aangeschaft voor onze pony. Het betreft een opknapper, dus het metaal moet geschilderd worden. Nu is mijn oog gevallen op de Hammerite Hamerslag Zilvergrijs metaallak. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee? Werkt dat goed en blijft dat mooi?

Ik hoor (en zie) het graag! :)

Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:39

Stipje, ik ben ook een karretje aan het restaureren en heb gekozen voor hamerslag zwart voor het chassis en verdere metaaldelen. Ik ga binnenkort beginnen met verven en zal foto's plaatsen als die er dan nog niet zijn. Tot nu toe alleen ervaring met hamerslag op hekwerk en dat blijft jaren goed.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:41

Hier ook ervaring met op hekwerk en dat blijft prima zitten.

SandravdB

Re: Hammerite Hamerslag Zilvergrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:44

pas nog een sulky cavalettie mee geschilderd, dat ging erg goed, hoe hechting blijft kan ik je helaas niet vertellen want heb die opgeknapt voor verkoop

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:05

SandravdB schreef:
pas nog een sulky cavalettie mee geschilderd, dat ging erg goed, hoe hechting blijft kan ik je helaas niet vertellen want heb die opgeknapt voor verkoop

Tof! Ook in de kleur zilvergrijs of een andere kleur? Heb je foto's?

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:07

Lara_Silver schreef:
Stipje, ik ben ook een karretje aan het restaureren en heb gekozen voor hamerslag zwart voor het chassis en verdere metaaldelen. Ik ga binnenkort beginnen met verven en zal foto's plaatsen als die er dan nog niet zijn. Tot nu toe alleen ervaring met hamerslag op hekwerk en dat blijft jaren goed.

Ben benieuwd! Heel veel succes in elk geval! Laat je ook weten hoe het schilderen bevalt? Werkt het fijn of juist niet?

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:08

loulou schreef:
Hier ook ervaring met op hekwerk en dat blijft prima zitten.

Blijft het ook goed zitten als het over roest heen geschilderd wordt?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:09

Werkt fijn en knapt er enorm van op. Hele goede ervaringen mee.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:11

Heb helaas geen foto's er meer van maar was zelfde grijs inderdaad, heb hem enkel gekocht toen om op te knappen en te verkopen dus foto's die ik had zijn gewist.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:32

Hiermee verberg je roest en kan het ondertussen eronder wel door gaan met roesten. Bij een hekje niet zo erg maar bij een kar wel. Daar komen immers hele andere krachten op. Zeker met lasverbindingen en draaiende delen goed oppassen.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:02

Heb het gebruikt bij mij trailer en blijft goed zitten, alleen aan de zijkant klep is het eraf gebladerd omdat daar de opervlakte te vaak met elkaar in contact komen.

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 22:21

Napie schreef:
Hiermee verberg je roest en kan het ondertussen eronder wel door gaan met roesten. Bij een hekje niet zo erg maar bij een kar wel. Daar komen immers hele andere krachten op. Zeker met lasverbindingen en draaiende delen goed oppassen.

Men zegt dat deze verf het roestproces stopt. Heb jij de ervaring dat dit niet het geval is?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:44

Mijn ervaring wel. Wel goed schoonmaken met een staalborstel, grof opschuren en je kan nog voor behandelen.

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 22:47

Siami schreef:
Heb het gebruikt bij mij trailer en blijft goed zitten, alleen aan de zijkant klep is het eraf gebladerd omdat daar de opervlakte te vaak met elkaar in contact komen.

Goed om te horen! Heb je misschien een foto? Ik kan me moeilijk een voorstelling maken van het effect op grotere oppervlakten en op internet kan ik daar geen plaatjes van vinden. Dank voor je eerlijkheid omtrent de slijtage trouwens!

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 22:49

xx_Irisje schreef:
Mijn ervaring wel. Wel goed schoonmaken met een staalborstel, grof opschuren en je kan nog voor behandelen.

Uiteraard goed met de staalborstel al het losse roest en verf verwijderen, maar voorbehandeling zou verder niet nodig moeten zijn zegt men. Klinkt wel ideaal :) .

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:21

Er is wel voor behandeling te koop van hammerite. Mocht je bang zijn voor wat napie zegt.
Ik heb het altijd zo rechtstreeks gebruikt en vind het mooie verf, die erg prettig werkt.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:28

Afbeelding

Zo zie je er niks van, je moet er wel echt dicht opstaan om de hamerslag te zien. Ik heb trouwens ook wel voorbehandeld met speciale primer van Hamerite.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:51

Napie schreef:

Normaal schuur je de te verven oppervlakten ook netjes op. Je verft nooit direct over roest heen.

Christiaan92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 12:33

Siami schreef:
[ [url=m/6srL21.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zie je er niks van, je moet er wel echt dicht opstaan om de hamerslag te zien. Ik heb trouwens ook wel voorbehandeld met speciale primer van Hamerite.

Dank je wel voor de foto! Het is wel echt zilvergrijs dus, goed om te weten! Het hamerslag effect zal je inderdaad op afstand wat minder zien. Nogmaals dank!