Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MariekeS_ schreef:Ik zou dan de DA benaderen en om advies vragen. Voor je het weet ben je terug bij af..
Bij een peesblessure zou ik liever zoveel mogelijk rechtuit opbouwen dan aan de longe.
Smiley2005 schreef:Marije_1997 schreef:Wat heeft de da gezegd? Die geeft vaak advies over opbouwen. Heeft deze nog niets gezegd, vraag je da dan om advies om op te bouwen
Het paard was toen nog niet van mij, maar kan het wel navragen.
Dankjewel.
casperzazoe schreef:Het ligt natuurlijk aan de blessure, maar 5minuten draven is best wel lang om mee te beginnen.
Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, instappen op het harde, 3min draven op een zachte ondergrond (berm, bak) en dan weer 10min uitstappen op het harde.
Longeren is juist slecht omdat hij dan veel buigt en z'n pees extra kan belasten.
Rustig opbouwen en de tijd voornemen.
Smiley2005 schreef:casperzazoe schreef:Het ligt natuurlijk aan de blessure, maar 5minuten draven is best wel lang om mee te beginnen.
Ik zou, als je de mogelijkheid hebt, instappen op het harde, 3min draven op een zachte ondergrond (berm, bak) en dan weer 10min uitstappen op het harde.
Longeren is juist slecht omdat hij dan veel buigt en z'n pees extra kan belasten.
Rustig opbouwen en de tijd voornemen.
Dankjewel voor de tip, ik wist niet dat longeren extra risico met zich mee kan brengen.
Ik ben echt een newbie wat betreft paarden.
Dan ga ik vanmiddag beginnen met dit schema dankjewel.