Sinds 2 jaar hebben wij een een super leuke Welsh A pony Glennys

Ze is in eerste instantie als gezelschapspony voor mijn paard bij ons komen wonen
Ons 1e paard stond voor de wagen en maar met ons huidige paard is het geen optie.
Daarom is Glennys voordat ze bij ons kwam, even in training geweest zodat wij weer fijn kunnen mennen.
Vorig jaar deden wij dit af en toe met haar maar dit jaar zijn we wat fanatieker geworden.
In de zomer reed ik zo'n 4-5 x per week met onze sulky (cavaletti) en nu rij ik iedere dinsdagavond en 1 of 2x in het weekend.
De zomer reden we op de wei of af en toe over straat maar nu het snel donker is, rijden we voornamelijk in de buitenbak.
Op de weg, in het bos of op het weiland, houdt Glennys het best goed vol en kunnen we makkelijk 45 minuten/1 uur op pad. Maar ik merk dat ze in de bak veel meer moeite heeft. De eerste keren was 15 minuten meer dan zat. Nu kunnen we ca. 30 minuten rijden. De bak is niet mul en ze zakt er niet in weg.
Ze heeft 1 vrije dag in de week. De andere dagen longeer ik haar (zonder bijzet e.d.) zo'n 25 minuten of we doen lange lijnen. Daarnaast maken we vaak wat extra wandelingen.
Ze staat op vitalbix en bijna onbeperkt hooi en ze krijgt 4 handjes pianissimo.
Graag zou ik haar conditie wat verbeteren en ben benieuwd hoe jullie dit trainen met jullie pony's.