Wie van de paardenliefhebbers heeft een droom? Ik gok bijna iedereen. Zo ook ik en mijn droom is om de band met je paard te hebben, waarbij ik met hem/haar in vrijheid kan werken en zonder tuig kan rijden op het strand.
Een paar weken geleden heb ik Parelli Natural Horsemanship ontdekt en sindsdien ben ik om. In de tijd die daarop volgde heb ik mij veel ingelezen en allerlei ervaringen opgezocht. Na dit gedaan te hebben dacht ik ''Ja, dit is het!'' En zo begint het, ik ga proberen van mijn droom een werkelijkheid te maken.
Voor wie niet weet wat Parelli is, hierbij een klein beetje informatie. Parelli Natural Horsemanship is ontwikkeld door Pat en Linda Parelli in Amerika. Het is een trainingsmethode van Natural Horsemanship die zich richt op een verfijnde communicatie tussen mens en paard, onder andere door middel van 'The seven games'. Dit zijn 7 grondwerkoefeningen waarmee je je paard leert om meer vertrouwen in de mens, maar ook meer zelfvertrouwen te krijgen. Hiernaast heb je 4 tools waarmee je werkt en die de verlenging van je arm zijn.
Dit zijn:
- Touwhalster
- Leadrope 12 foot
- Carrot Stick
- Savvy String 6 foot
Het paardje met wie ik heel graag dit traject in ga is Blue

Blue is een Left Brain Introvert. Een paard dat goed nadenkt en snel leert, maar je moet er wel voor werken. Ze is een paard dat vaak denkt: ''Wat levert het mij op?'' en je niet zal geven wat je wilt, mits je weet wat je doet en haar goed behandelt. Hiernaast is ze niet lui en kan ze goed voorwaarts zijn, maar je moet wel haar vertrouwen hiervoor winnen.
De combinatie die dit traject ingaat:

Morgen gaan we beginnen met On Line: Level 1
Het is een hele lap tekst en bravo voor degene die het gelezen hebben.
Blue en ik kijken er naar uit om hier onze voortgang bij te houden.
Reacties en tips zijn altijd welkom! Houd het vriendelijk aub