Samen met Stefan heb ik haar beleerd. Stefan is "special" ruiter wat in houd dat hij normaal zijn rijlessen volgt met mensen met een beperking.
Omdat hij het mennen ook wel erg leuk vind zijn we dit langzaam op gaan pakken en ment hij inmiddels als wat impuls wedstrijdjes met mijn fries.

Dankzij Stichting Hart in Friesland heeft hij een jaar lang menles kunnen volgen bij de vereniging waar ik zelf oo lid en en gaan we iedere woensdag samen daar naar de les.
Voor ons allemaal was het dus een bijzonder ervaring om samen Queeny te beleren. Stefan leert hiervan dat paarden niet met zadel of tuig op geboren worden en wij leren hoe we dit het beste kunnen begeleiden. Queeny blijkt een erg lieve merrie die snel foutjes vergeeft en goed alles op pakt.
Eerste keer tuig er op en daarna kon ze al vrij snel mee een rondje lange lijnen door het marathon parcours.

Daarna veel in en uit gespannen en samen met Stefan rustig alles op gaan pakken.

Als snel bleek dat Queeny lekker rechtuit wil lopen, samen met mijn fries op stap geeft haar vertrouwen.

En toen lekker mee naar Drenthe een weekendje en naar Texel het strand op, ze vind alles leuk !

Ze zijn afgelopen woensdag voor het eerst in de groeps menles geweest, hoewel Queeny en Stefan dit samen best spannend vinden ging het geweldig. Vergeet niet, ze leren dit samen en ik vind het een geweldige prestatie van beiden. Mijn cap is gewoon op de wagen maar was even af voor de foto.