[AR] Sulky op klep trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Sulky op klep trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 23:27

Voor de menners met shetten; ik heb een aanvraag gehad om wat shetties en een sulky te vervoeren naar wedstrijd.
Ik heb een tweepaards trailer die daar niet voor is ingericht.

Gaat om 4 of 5 shetties en het karretje. Diegene vertelde dat dat allemaal wel in de trailer past of de sulky aan de klep. De shetties kennen elkaar goed dus kunnen er allemaal wel in.

Ik kan me er persoonlijk nog niet zoveel bij voorstellen eerlijk gezegd. Die shetties in de trailer komt wel goed maar die kar past er toch nooit bij?
En hoe bevestig je die aan de klep achter?

Hoe doen jullie dat?

Hilary

Re: Sulky op klep trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:29

Onze sulky gaat in de bus. Van een vriendin gaat voor in de trailer (in de punt), pony in het gewone vak. Maar das maar één pony.
Achterop de klep zou ik alleen doen als ik een voorlader had, dan kun je in geval van nood toch snel bij de pony’s.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:41

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 11:02

Is een eenmalige actie, heb al aangegeven dat ik niet zou weten hoe eea mee te nemen. Zij vertelde dat ze dat al vaker zo hadden gedaan.

Mijn trailer heeft wel veel ruimte in de neus maar dan alsnog 5 shetties....
Ze zijn niet zo groot begreep ik. De grootste is 100cm en de kleinste 66cm schofthoogte.

Kan zo'n karretje nog uitelkaar? Dan kan die misschien in mijn achterbak. Ik rij grijs kenteken dus heb best wat ruimte.

Afbeelding

Edit: topic gelezen en best wat nuttige ideetjes gezien. Alleen op de dissel twijfel ik over de draaicirkel vd auto. Je moet geen scherpe bocht hoeven maken.
Aan de klep zie ik dat er extra steunen onderaan zitten waar de wielen op rusten, die heb ik dus niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:24

Deze sulky kan idd uit elkaar, echter gaat enkel het lamoen eraf.
Dus je blijft sowieso met bank, voetensteun en wielen als 1 geheel zitten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:19

Ik heb mijn sulky voorin de trailer en die staat rechtop met het uiteinde van het lamoen tegen het dak. Echter heb ik een HCA sulky die geen breed bankje heeft en 1 shet er halfschuin achter in een anderhalfspaard. Er bestaan frames voor aan de klep maar die moeten geconstrueerd worden en is voor een eenmalig transport niet mogelijk. Ik begrijp dat het een verhuuraanvraag is dus dan kan je klant misschien beter zelf een aanhangwagen voor de trailer huren en achter zijn eigen auto hangen

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:23

Mijn sulky ging gewoon in de nok van de trailer met de stangen naar boven. Goed vastzetten en dan de shetties erin.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:30

Deze tweewieler wordt weinig kleiner :n
Aan de klep vind ik erg gevaarlijk.

Zou het niet doen

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:40

Je zou de boom eraf kunnen halen en op zijn kant in de punt van de trailer zetten. Wat betreft het aan de klep hangen heb ik vaker gezien in Engeland, maar dat waren wel harddravers sulky's. Dus die zijn wat platter en hang je aan een systeem aan de klep.

google eens op: Sulky on trailer. Dan krijg je voorbeeldjes van verschillende sulky's en verschillende vervoersmogelijkheden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 15:41

Ze hebben geen rijbewijs of ander vervoer. Zal nog eens navragen hoeveel shetties er nou echt mee moeten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:52

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:10

Ik denk echt dat je de rit minstens 2 keer moet doen gezien de sulky en de hoeveelheid shets.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:28

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:39

Is de deur van je trailer aan de voorzijde groot genoeg om een shirt door laten?

Of voorlader wellicht?

Anders zou ik het zelf niet graag doen denk ik.

Dan moet je namelijk altijd eerst de sulky weghalen, voor je de shetters uit de trailer kunt krijgen.

In rustige situatie geeft dat geen probleem, maar in een onverhoopte stresssituatie of oorlog in de trailer of whatever is dat wel echt een obstakel dan...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 20:26

Mijn deurtje is groot genoeg om evt pony door te laten maar dat is niet wenselijk.
Ik ga ook geen aanpassingen aan de trailer doen om dat karretje mee te krijgen voor een eenmalige rit.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:33

Hilary schreef:
Onze sulky gaat in de bus. Van een vriendin gaat voor in de trailer (in de punt), pony in het gewone vak. Maar das maar één pony.
Achterop de klep zou ik alleen doen als ik een voorlader had, dan kun je in geval van nood toch snel bij de pony’s.

bedoel je mij? <<)

Indd Sulky voorin de trailer, hca en cavalettie kunnen gewoon op z'n kant voorin. Sulky maak ik met een spanband of longeerlijn vast aan de voorstang, pony gaat erachter. ik zorg dat het stoeltje naar de punt wijst en niet naar de klep.

Bokt_of_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:40

Ik heb zelf sulky dragers op mijn trailer ideaal! Alleen snap ik dat je dit nu niet hebt. wat je ook zou kunnen doen is de sulky in de punt te zetten. Zet deze vast met spanbanden en dan als je dat wilt kun je dr een soort want tegen aan maken of zetten zodat de pony’s niet met hun beentjes in de sulky kunnen komen.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:46

Ik vervoerde mijn sulky wel voorop de dissel maar dit was een hca dus die kan er veel dichter tegen aan dan deze met een bankje.
Ik weet wie je zal moeten gaan vervoeren en het zal inderdaad waarschijnlijk om 5 pony's gaan.
Deze sulky uit elkaar halen zou ik niet aan gaan beginnen, veel te veel werk.
Achter aan de klep is in mijn ogen alleen mogelijk met een speciaal systeem en ik snap dat je dat niet gaat aanschaffen voor een enkele rit.
Voor in de trailer zou dus de enige oplossing zijn maar of er dan nog 5 pony's bij in passen...?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 00:21

Ik zou sowieso geen 5 shetties samen in een trailer stoppen. Dan zou ik als ik je client was eerder op zoek naar een vrachtwagentje, of twee keer rijden. 1x met 3 shetten, 1x met 2 + sulky. Dat lijkt me veel veiliger!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 00:24

Ik begreep dat het nu om 3 pony's zou gaan en dat ze een wagentje hebben kunnen regelen voor 1 vd pony's. Heb nog om de maten vd sulky gevraagd maar nog niet gekregen. Die zou in de trailer moeten. Wordt nog vervolgd.
Vervoer is pas in juni dus heb nog even.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:24

Wij hebben een tweepaards trailer en nemen vaak drie grote shetten mee, vier kan, maar dan overdwars en datndoen we soms als een wedstriid dicht bij is, we laten de pony's niet op de trailer op het wedstrijdterrein,maar zetten ze aan de traler.
Onze wagens hebben we op een pickup, een sulky in de wagen kan, maar let wel op dat de pony's er niet met de benen in kunnen komen en dat de sulky niet om kan vallen. In het verleden hebben we het ook wel eens gedaan toen onze dochter nog meedeed aan minidraveijen, maar dat was maar een pony, geen drie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 21:34

Ik kan een houten plaat tussen de sulky en voorstangen in zetten, mits de suly voorin past. Heb nog geen maten doorgekregen.