[AR] Startkaart en pony meting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nilda

Startkaart en pony meting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 15:10

Even een vraagje, wil dit jaar graag een startkaart aanvraag voor mijn dubbelspan pony's. Maar nu vraag ik me af of ik ze ook weer officieel moet laten meten?

Beide pony's zijn in het verleden wel officieel gemeten nog voor hun 8e levensjaar. Gaat alleen om startkaart voor het mennen.

Napie

Re: Startkaart en pony meting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:14

Om wat voor maat pony's gaat het? Volgens mij bij het mennen alleen als de pony rond de 148,5 zijn en wel of niet in de paardenmaat vallen

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 16:23

De grootste is op 7 jarige leeftijd gemeten op 1.42

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:54

Ik denk dat je met je oude meetrapport met dit span gewoon in de ponymaat valt. Misschien voor de zekerheid even de KNHS bellen

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:22

In het algemeen wedstrijdreglement staat het volgende:
13. Alvorens met een pony kan worden deelgenomen aan menwedstrijden dient de pony tenminste eenmaal te zijn gemeten door een KNHS-ponymeter conform de KNHS-meetprocedure. De KNHS-ponymeter registreert de gemeten schofthoogte in het paardenpaspoort. Voor pony’s met een schofthoogte tussen de 137 cm t/m 156,9 cm geldt, dat zij conform het gestelde in lid 3 van dit artikel tot en met het achtste levensjaar gemeten dienen te worden.

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 18:49

Grainey schreef:
In het algemeen wedstrijdreglement staat het volgende:
13. Alvorens met een pony kan worden deelgenomen aan menwedstrijden dient de pony tenminste eenmaal te zijn gemeten door een KNHS-ponymeter conform de KNHS-meetprocedure. De KNHS-ponymeter registreert de gemeten schofthoogte in het paardenpaspoort. Voor pony’s met een schofthoogte tussen de 137 cm t/m 156,9 cm geldt, dat zij conform het gestelde in lid 3 van dit artikel tot en met het achtste levensjaar gemeten dienen te worden.

Dank voor de info. Dan zou ik ze inderdaad nog een keer moeten laten meten.