Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Crista schreef:Dus ik zeg, 4 wieler, mits een lichte rolweerstand. Want als het eenmaal rolt, dan rolt het.
janouk schreef:heb je daarbij wel een tweewieler en een vierwieler van vergelijkbare kwaliteit vergeleken?Zonder twijfel vind ik een vierwieler veel comfortabeler voor paard en mens.
Napie schreef:Mijn vierwieler had ook vaak de neiging om bij het tweespan in galop wat uit te zwaaien
Cowgirl schreef:Concourswagen is voor op concours(vlak gras/zand) en niet voor off road in het bos. Daar zijn ze niet voor gebouwd en ten tweede ga je er echt af stuiteren/schuiven.
Geen aanrader. Ga dan voor een knappe marathonwagen met goede vering en stoel.
sunny43 schreef:Cowgirl schreef:Concourswagen is voor op concours(vlak gras/zand) en niet voor off road in het bos. Daar zijn ze niet voor gebouwd en ten tweede ga je er echt af stuiteren/schuiven.
Geen aanrader. Ga dan voor een knappe marathonwagen met goede vering en stoel.
Ah okay, ik heb een goede marathon wagen (Clever) met bladvering and onafhankelijk verende bokstoel, maar vind deze zelf te zwaar voor veel onverharde ritten in enkelspan. Terwijl mijn tweewieler onafhankelijke vering heeft en onafhankelijk bewegende bomen (Vd Mee de luxe) maar ik krijg om de een of andere manier zo'n last van mijn schouders, die zet ik blijkbaar vast? Ondanks dat ik er toch echt op probeer te letten.
Ik dacht dat een concourswagen misschien wat lichter zou zijn als vierwieler tov een goede marathonwagen.
sunny43 schreef:Ja ik heb een carbon zweep... en ja ik heb op mijn tweewieler alleen 1 stoel. Maar die schouders... kan me niet herinneren dat ik dat op mijn clever marathonwagen ook heb, maar rij dan ook veel minder door bermen enzo. Lichtere leidelsel zou ik nog naar kunnen kijken...
sunny43 schreef:marga1 schreef:- waarom als ik vragen mag?Heb ook een vd Mee concourswagen, op de harde zandpaden gaat het goed, maar de menpaden hier is het een no go.