[AR] Sulky cavaletti

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarieLynn

Sulky cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 23:07

Wat is jullie ervaring met de sulky cavaletti? Een aanrader of niet? Het is voor een mini

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:11

Er is een heeeel topic over tweewielers voor mini's en shets. Ik had een cavalettie.
[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic
Zodra ik het geld had heb ik hem ingeruild voor een HCA, bevalt mij veel beter

De kwaliteit is niet zo best, ze roesten onder je kont vandaan, hij rammelt altijd, bankje is gauw rot waardoor die doorzakt, rugleuning is laag, vering zit erop maar vangt haast niks op waardoor je alle hobbels voelt. De oude modellen zijn haast niet in balans te krijgen door de hoge zweng, de nieuwere hebben de zweng al lager zitten maar zelfs daar hoor je verhalen dat het heel lastig is. dan is er nog het lamoen, je hebt één 'spijker' waar het lichtoog voor moet blijven, één hobbel en je lamoen schiet door het oog heen.

Echt een afrader, liever een paar maanden doorsparen en een tweedehands hca aanschaffen.

edit: link toegevoegd

50plusser

Re: Sulky cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:27

Een afrader!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:30

Leuk om mee te beginnen.
Maar niet geschikt voor lange afstanden en zwaar terrein.
Roest snel en slijt snel.
Verschrikkelijk slechte vering.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:51

Eens met de eerder genoemde punten.
Heb dan wel niet de cavaletti gehad maar zn grote broer de oxer.
Vond het niets.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:38

Ik zou ook even doorsparen en voor een HCA gaan.

Ben begonnen met een cavaletti, maar na 2 maanden tobben, een marathonwagen gekocht.

Moeilijk in balans te krijgen en de zweng zat veel te hoog. En zeer oncomfortabel omdat je alle knobbeltjes voelt.

Gijs_hov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:32

Ik zou het afraden

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:01

Momenteel heb ik de sulky cavaletti, opzich geen rare kar om mee te beginnen. Maar zeker niet doen als je er veelvuldig gebruik van maakt en ook bosritten etc gaat doen. Ik gebruik mijn kar bijna dagelijks, met 3 pony's, bosritjes, strandritjes weet ik veel wat. Hij roest erg snel, dingen lopen snel vast en om eerlijk te zijn vind ik hem niet helemaal prettig lopen. Verder een leuk karretje, maar aangezien ik hem nu 2,5 jaar heb en hij eigenlijk al zeer slecht eruit ziet, zou ik eerder wat duurder en iets meer kwaliteit gaan!

romystuurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:56

Echt een leuk ding het enigste nadeel is dat het bankje snel door zakt ik heb hem nu 1,5 jaar en roest niet ik had hem best snel in balans en ik weet niet hoe maar voordat ik de cavalettie had liep me pony NOOIT aan de teugel en nu.... In elke gang zit ze er in en bij de vorige kar ging ze nooit schuimen zelfs dat doet ze nu wel dus mijn mening :

Een aanrader