Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:2 opties : pensioenstalling vinden en er dus voor betalen elke maand weer of slager. Dier van die leeftijd die ook zo te lezen wat mankementjes begint te vertonen (want er is een reden dat hij afvalt), is tegenover het dier niet eerlijk en je loopt een heel groot risico dat die in het handelscircuit terecht komt en vervolgens na 2 jaar en 9 eigenaren alsnog inslapen/slager scenario wordt. Op zo'n leeftijd moet je de controle niet uit handen geven.
Elisa2 schreef:Wat een lastige situatie..kun je hem niet terugnemen en hem dan in laten slapen?
Sure_lee schreef:Ik zal dat in laten slapen toch nog maar een keer aan haar voorleggen.
Maar ik vind dat ook wel heel moeilijk hoor. Want de kans is er natuurlijk ook dat hij toch nog op een heerlijk plekje terecht kan komen war hij goed gevuld zijn laatste tijd kan slijten.
Mijn bericht op fb is echt al heel veel gedeeld. En iemand heft de link naar dit topic in de fb pagina draver als recreatie paard gezet.
Ik zal vanavond nog even wat meer groepen proberen inderdaad. Goede tips. Dank je.
EpiqueCheval schreef:Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik zou nog wat meer spammen op facebook met het hele verhaal er in. Een aantal pagina's die het goed doen zijn: paard zoekt plek, paard zoekt goed thuis en paard/pony zoekt dringend thuis. Ze hebben behoorlijk wat volgers.
Succes, ik hoop dat het toch nog gaat lukken...
anjali schreef:EpiqueCheval schreef:Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik zou nog wat meer spammen op facebook met het hele verhaal er in. Een aantal pagina's die het goed doen zijn: paard zoekt plek, paard zoekt goed thuis en paard/pony zoekt dringend thuis. Ze hebben behoorlijk wat volgers.
Succes, ik hoop dat het toch nog gaat lukken...
Inderdaad. Het leven is kostbaar ook voor een ouder dier.Dood is definitief,niet meer terug te draaien.Probeer een plekje te vinden.Jammer dat veel mensen denken dat dat voor een ouder dier niet meer kan; vorig jaar zocht ik een twintig-plusser als gezelschapspaard,en dat was heel moeilijk om er een te vinden.Helaas worden ze haast niet aangeboden.
Ocean_Child schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat sommige mensen wel erg makkkelijk zijn met een gezond dier inslapen....
hoe lang kan de huidige eigenaar hem nog onderhouden? Ik zou toch alles op alles zetten om een goed huis voor hem te vinden.
Kan je de Facebook link hier neerzetten? Dan kunnen Bokkers hem ook delen. Veel paardenliefhebbers hier
Witchcraft schreef:Ik kan nergens lezen dat hij de nodige mankementen heeft. Jongere paarden kunnen ook invallen omdat ze een flinke haak aan de kies hebben. Vind het allemaal nogal makkelijk van sommigen om te zeggen, laat hem maar inslapen. Want jongere paarden hebben toch ook stress door verhuizing? Maar omdat het dier 26 jaar is moet hij maar ingeslapen worden? Ik vind dat juist niet eerlijk tegenover het paard.
Succes TS wat een moeilijke situatie!
Ocean_Child schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat sommige mensen wel erg makkkelijk zijn met een gezond dier inslapen....
hoe lang kan de huidige eigenaar hem nog onderhouden? Ik zou toch alles op alles zetten om een goed huis voor hem te vinden.
Kan je de Facebook link hier neerzetten? Dan kunnen Bokkers hem ook delen. Veel paardenliefhebbers hier