Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silkeannemei schreef:Heb ook een wedstrijdje aanstaande zondag met hindernissen met men kar is het dan wel goed om er aan mee te doen
Ik wil silke vandaag lange lijnen in de bak doen om te kijken hoe ze reageert op een zacht bit
Ik heb een zachte stof gekocht waar door het wat zachter in de mond licht ja dit is een stof wat om het bit kan
Even een duidelijk heidje silke is de witte en annemei de bruine
JoyCiej007 schreef:Ik ga volledig mee met de reactie van Janouk.
Verder; kun je misschien ook nog foto's plaatsen van de gehele aanspanning van opzij?
Dus incl wagen en span??
Edit; waarom ga je nu ineens iets aan het bit veranderen? Dat zou ik niet zomaar doen als je niet zeker weet dat dat de oorzaak is van het aan de kletter gaan (lijkt mij ook sterk). Bedoel je een zeemleertje? Let wel op dat shetten een klein bekkie hebben dus dat veel bitten al te dik zijn. Door ze nog dikker te maken kan het haar (nog meer) pijn gaan doen. (En je moet het bit met zeemleer voor gebruik iedere x natmaken)
Heb jijzelf een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van het schrikken en vluchten??
HopeMyDay schreef:Even van voor af aan.
Ze zijn dus (zonder jou) aan de kletter gegaan, is de wagen gekantelt? Zijn ze los gekomen? Is het span weer rijdend(!) naar huis gegaan?
Ben jij de vaste koetsier? Wissel je veel met anderen?
Wat versta jij precies onder dwars?
Die wedstrijd moet je laten varen denk ik, als ze zich niet veilig in het span gedragen dan is het ook gewoon gevaarlijk om een Marathon te rijden.
Tenzij het paard wonden in de mond heeft helpt een ander bit niet. Dan verander je dingen die het paard gewend is en ook nog eens zo dicht op een wedstrijd.
Als ik jou was dan zou ik niemand anders meer met jou span (tenzij het jou span niet is natuurlijk) laten rijden en het weer vanaf 0 opbouwen. Daarna rustig rijden en desnoods met iemand die ervoor loopt zodat ze genoeg vertrouwen heeft in jou en de wagen om een klein rondje in stap te maken.
Silkeannemei schreef:De wedstrijd word niet afgelast maar er zijn exstra rust ingelast en het is ook niet een hele grote
Ze zijn op de kletter gegaan
Maar daarna doet silke heel dwars voor de kar