Op zoek naar een paard dat lastig te longeren is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christine_H

Op zoek naar een paard dat lastig te longeren is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 10:24

Beste allemaal,

(maar als eerste: beste beheerders, ik weet niet zeker of ik dit hier mag plaatsen? zo niet, verplaats of verwijder het gerust :) )

Voor mijn praktijkdemo over 'veilig en ontspannen aan de longe' ben ik op zoek naar iemand die een paard heeft of iemand kent met een paard dat zich moeilijk laat longeren. Denk hierbij aan de cirkel niet op willen, naar je uithalen, steeds naar binnen komen, de cirkel steeds afsnijden, kortom zaken die het longeren onmogelijk of toch op zijn minst onplezierig maken.

Herken je jezelf en je paard hier wel in en lijkt het je leuk om mee te werken aan de demo? Stuur me zeker even een pb of neem contact op via www.pleasanthorsemanship.com of www.facebook.com/pleasanthorsemanship

Als jij en je paard meedoen, help ik je na de demo natuurlijk verder met je longeerprobleem, want je krijgt maar liefst 3 gratis lessen van me! Zo schiet je er zelf ook nog iets mee op.

Voorwaarde is enkel dat je op eigen gelegenheid met je paard naar Bocholt (B) kunt komen en dat je paard fysiek in orde is.

Alvast superbedankt voor jullie reacties!

Gini

Re: Op zoek naar een paard dat lastig te longeren is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:42

Het liefste heb je dus wel echt probleemgedrag? Een paard dat nog net zijn rondje loopt, maar daarbij zo afgeleid wordt door alles rondom hem dat lekker dressuurmatig werken er niet in zit, is minder interessant voor je?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:47

Wanneer is de demo en is het uitbreken van een paard ook een mogelijk probleem (oftewel, wordt er in een bak gewerkt of in een longeercirkel).

Mijn paard gooit zijn hoofd naar binnen en rent dan over zijn schouder naar buiten en vertrekt rustig 10-20m opzij op die manier (totdat hij bij de zijkant van de bak is). Ik denk echter niet dat ik mijn moeder overtuigd krijg dat ik het paard mag meenemen, maar ik weet dat mijn paard niet de enige is, dus het is wel handig om te weten wat er mogelijk is.

Christine_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 19:37

Hoi allebei! sorry voor mijn late bericht! ik dacht dat mijn berichtmelder aanstond, niet dus.....
Het gaat om te beginnen om 22 juni a.s. van 19.30 - 22.00 uur.

Verder zouden beide paarden wel in aanmerking komen. @Gini: hoe longeer je je paard nu? of ja, het paard waar het om gaat?

@Mizora: jouw paard klinkt ook zeker als interessant. Mocht je je moeder niet overtuigd krijgen en weet je nog een ander paard, neem zeker even contact met me op!

Alvast bedankt!