Lamoen te kort of paard te ver voor de wagen? Kan je zo niet zien, zou wel een foto willen zien van het hele span. Scherper is ook prettig ...
MelanieB
Geplaatst: 28-05-18 16:30
Zo te zien loopt je lamoen steil omhoog waardoor ie vooraan dus heel licht word. Probeer het lichtoog eens enkele gaatjes lager te doen (al denk ik dat de aansluiting aan de wagen al te laag zit om het zo voldoende op te lossen aangezien je zo te zien niet er heel veel ruimte ervoor meer hebt). Let ook op of je broek niet te strak zit, die kan ook meewegen samen met bovenstaande probleem.
Dus je zou een lamoen kunnen kopen die achter al hoger zit zodat t de lijn niet zo steil loopt. Of anders brancard beugels die houden de boel op z'n plek maar of het er comfortabeler door word (voor het paard) is de vraag.
Ik vraag mij af wat voor wagen je erachter hebt zitten. Ik vind ook de hoek van het lamoen aan de steile kant.
janouk
Geplaatst: 29-05-18 09:26
cobiie schreef:
Ik vraag mij af wat voor wagen je erachter hebt zitten. Ik vind ook de hoek van het lamoen aan de steile kant.
Ik vrees dat de wagen te laag is voor het paard dat er voor loopt. Het lamoen loopt te steil en de leidsels lopen naar een lage bok zo te zien. Het ziet er niet echt veilig uit. Heb je een foto van de gehele combinatie?
Ken je een goede menner in de buurt, die eens live kan kijken naar deze aanspanning?